לא יורשה להיכנס לפולין. ריצ'ארד ספנסר
לא יורשה להיכנס לפולין. ריצ'ארד ספנסרצילום: רויטרס

ממשלת פולין תאסור על כניסתו של המנהיג הימני קיצוני אמריקני, ריצ'ארד ספנסר, למדינה, לאחר שזה הוזמן לקחת חלק בכנס של הימין הקיצוני בפולין.

ספנסר, שעורר סערה כאשר סירב להביע חרטה לאחר הריגתה של הת'ר הייר, מפגינה נגד הימין הקיצוני במהלך המהומות בשרלוטסוייל בארה"ב בחודש שעבר, הוזמן על ידי ארגוני הימין הקיצוני הפולין לכנס שייערך בתאריך 10 בנובמבר, יום אחד לפני יום העצמאות הפולני. ספנסר הוזמן לנאום מול אנשי הימין הקיצוני בוורשה, בכנס שיתקיים במקום סודי על מנת למנוע מהמשטרה הפולנית או ממפגינים נגד הימין הקיצוני למנוע את קיום הכנס.

"הוא לא צריך להופיע בפומבי, במיוחד לא בפולין. במדינה שהיתה אחת הקורבנות הגדולים של הנאציזם, אנו מאמינים כי הרעיונות אותם מקדמים מר ספנסר ומאמיניו יכולים להטיל איום על כל אלו שהדמוקרטיה וזכויות האדם יקרות לליבם" אמר שר החוץ הפולני, ויטולד וושצ'יקובסקי.

דוברת משטרת הגבולות בפולין אמרה כי "עדיין אינה יכולה לאשר סופית כי ספנסר יוצב ברשימה השחורה של אנשים שכניסתם לפולין תיאסר" או כי משטרת הגבולות תשלח את ספנסר חזרה לארה"ב במידה וינסה בכל זאת להיכנס לפולין. החלטת ממשלת פולין התקבלה גם לאחר פניה של ארגונים יהודיים בפולין שביקשו למנוע את כניסתו של ספנסר למדינה.

בשנת 2014 החליטה ממשלת הונגריה להוציא אל מחוץ לחוק את "המכון למדיניות לאומית", המוסד אותו ייסד ספנסר ודוגל בעליונות הגזע הלבן. כאשר ספנסר הגיע להונגריה על מנת לקיים כנס של המכון שלו בבודפשט, הוא נעצר על ידי משטרת הונגריה ונשלח חזרה לארה"ב, כאשר כניסתו להונגריה נאסרה למשך שלוש שנים.