"יהודים לא מסתובבים עם כיפה על הראש"

ועדת העליה, הקליטה והתפוצות של הכנסת קיימה היום (שני) ישיבה מיוחדת בנושא התגברות האנטישמיות בארצות הברית ובאירופה.

בדיון השתתפו בין היתר גם שגרירי גרמניה, אוסטריה והאיחוד האירופי ונציגי שגרירויות של מדינות אירופיות נוספות.

סגן ומ"מ יו"ר הסתדרות הציונית העולמית וראש המחלקה לפעילות בישראל ולמאבק באנטישמיות, יעקב חגואל, פנה לשגרירים ואמר, "בעשור האחרון, אנו עדים לתופעה מצערת בה ישנה עליה במספר האירועים האנטישמיים משנה לשנה בכל העולם. העליה באנטישמיות אינה באה לידי ביטוי רק בפן הכמותי, אלא גם בפן האיכותי - חומרת האירועים האנטישמיים הולכת וגוברת. נתון זה נכון לצערי בעולם כולו והמגמה אינה עוצרת".

"שגרירי העולם, חשוב מאוד להבין, האחריות על שלומם של היהודים בתפוצות היא של ממשלות העולם. על הממשלות לפעול למיגור האנטישמיות ולדאוג לשלומם ולביטחונם של היהודים המתגוררים בארצותיהם", הוסיף חגואל.

חגואל פנה גם לראשי הארגונים היהודיים בעולם, "עלינו לדעת, התופעה של התגברות האנטישמיות גורמת לנו, היהודים, לפחד להסתובב עם סמנים יהודיים. יהודים לא מסתובבים בעולם עם כיפה על הראש, מכניסים את המזוזה לתוך הבית משנים את שמם וכו', כל זאת במטרה להצניע ולהסתיר את יהדותם. פעולות אלה גורמות ליהודים להתרחק מהסממנים המזהים ומקרבים אותם לדת ולזהות היהודית, ובסופו של דבר גורמות להגברה של ההתבוללות. עלינו לחזק את הגאווה היהודית בכל העולם. אם לא נעשה זאת, העם שלנו ילך ויעלם בגולה".