מנהרת טרור. ארכיון
מנהרת טרור. ארכיוןצילום: רויטרס

חבר הכנסת האלוף במיל' איל בן ראובן (המחנה הציוני) מעניק גיבוי לדובר צה''ל תא''ל רונן מנליס שאמר כי הצבא לא התכוון לחסל מחבלים כשהשמיד אתמול את מנהרת הטרור בעוטף עזה.

לאחר ששר החינוך נפתלי בנט קרא לצה''ל לא להתנצל על חיסול מחבלים אמר ח"כ בן ראובן ''אני מציע לשר בנט להנמיך את להבות חרחורי המלחמה. צה"ל עשה נכון כשהבהיר שהשמדת המנהרה לא הייתה סיכול ממוקד.

''הפעולה הייתה מוצדקת לחלוטין, יש לפעול בעוצמה מול מי שמאיים על מדינת ישראל בטרור, אך ללא התלהמות, ללא יצירת אש ממילים לא אחראיות, ובשיקול דעת", הוסיף בן ראובן.

ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד), אלוף במיל', הגיב גם הוא לדברי בנט. "לנוכח ההתקפות החוזרות ונשנות של שרים בממשלה על צה"ל, אני רוצה לחזק את ידיו של הרמטכ"ל וחיילי ומפקדי צה"ל''.

לטענת שטרן, צה''ל לא התנצל על חיסול המחבלים. ''אף אחד לא התנצל! התוצאה מתגובת צה"ל היא שיש לנו 7 מחבלים הרוגים ולילה שקט עבר על ישוביי עוטף עזה וזאת תוצאה מצויינת.

''חבל ששרים בממשלה, במקום לחזק את הצבא אחרי אירוע כזה, בוחרים שוב ושוב לעשות סיבוב פוליטי על חשבון צה"ל היקר לנו מכל", אמר ח"כ שטרן, ראש אכ"א לשעבר.

ח"כ עפר שלח, יו"ר סיעת 'יש עתיד', אמר כי ''שר החינוך נפתלי בנט עושה, לא בפעם הראשונה, סיבוב פופוליסטי על גבו של צה"ל. דובר צה"ל לא 'התנצל על הריגת מחבלים'. הוא תידרך את הכתבים הצבאיים על מה שאירע אתמול בעזה בדרך היחידה שהוא אמור לעשות זאת: מדוייק, אמין וברור.

''בנט כנראה רוצה את קול הרעם מקהיר, שיתרברב בדברים שלא היו. או שהוא רוצה, גם זה לא בפעם הראשונה, להצטייר כגיבור, ולא חשוב על חשבון מי. צה"ל צריך לספר לנו אמת, ואת כל האמת, מה גם שמדובר על הצלחה מבצעית ראויה לשבח. ובנט צריך בעיקר להתאפק וללמוד את העובדות לפני שהוא קופץ", תקף שלח.