שימוש אנטישמי. אנה פרנק
שימוש אנטישמי. אנה פרנקפלאש 90

מדבקות המציגות את אנה פרנק לבושה במדי קבוצת הכדורגל הגרמנית שאלקה הופצו בימים האחרונים ברחובות הערים דיסלדורף ודורטמונד בגרמניה.

המשטרה המקומית שפתחה בחקירה חושדת כי מדובר באוהדי קבוצת הכדורגל בורוסיה דורטמונד, שהחליטו להקניט את אוהדי יריבתם העירונית שאלקה על ידי השימוש בנערה היהודייה שכתבה את היומן המפורסם בשואה.

תמונות של המדבקות בהן מופיעה אנה פרנק במדי "שאלקה" הופיעו ברשתות החברתיות בגרמניה בקרב קבוצות של אוהדי הקבוצות דיסלדורף ודורטמונד, ואצל פעילים ניאו נאצים המוכרים למשטרה. אף אדם או ארגון עדיין לא קיבלו אחריות ליצירת המדבקה האנטישמית.

בשנה שעברה הואשמו חברי ארגון האוהדים הקיצוני של בורוסיה דורטמונד כי בדרכם למשחק גמר הגביע הגרמני הם שרו שירים אנטישמיים ברכבת ואף איימו ברצח על מנכ"ל המועדון הנס-יואכים וצקה. ארגון ה"אולטראס" של דורטמונד פורק באופן רשמי בחודש יולי האחרון. העיר דורטמונד ידועה בשנים האחרונות כמרכז לפעילות של גורמי ימין קיצוני וניאו נאצים, כאשר כמה מפלגות ימין קיצוני אף נכנסו למועצת העיר המקומית.

בהודעה שפירסם מועדון הכדורגל בורוסיה דורטמונד, הם גינו את הפצת המדבקות עם דמותה של אנה פרנק במדי היריבה העירונית שאלקה. "המדבקות האלו הן חסרות טעם לחלוטין. אנו מרחיקים את עצמנו בצורה מוחלטת מהקיצוניות הזו. אנו פועלים יחד עם ארגוני אוהדים להילחם באנטישמיות ובגזענות בעיר ומארגנים סיורים למחנות ההשמדה השונים" נמסר בהודעת בורוסיה דורטמונד.