שמונה בני אדם נרצחו ו-12 נפצעו בפיגוע דריסה שהתרחש אמש (שלישי) ברובע מנהטן שבניו יורק.

מחקירה ראשונית עולה כי סמוך לשעה 15:15 שעון מקומי, נהג רכב מסחרי החל לנסוע נגד כיוון התנועה בנתיב אופניים סמוך לרחוב צ'יימברס. הוא נסע בנתיב לאורך כ-20 בלוקים והתנגש בעוצמה במספר בני אדם ורוכבי אופניים.

לאחר שהתנגש באוטובוס שהסיע ילדים, יצא המחבל מרכבו, ניסה לבצע ירי ואז נורה על ידי שוטר שלא היה בתפקיד. עדי ראייה סיפרו כי החשוד פתח באש מתוך רכבו זמן קצר לאחר ההתנגשות.

רשת פוקס ניוז דיווחה כי המחבל הדורס יצא מהרכב, צעק אללה אכבר ונורה פעמיים. על פי הדיווח הוא ככל הנראה החזיק רובה פיינטבול ורובה אוויר.

משרדי החוץ של ארגנטינה ובלגיה הודיעו כי חמישה מההרוגים בפיגוע הדריסה בניו יורק הם אזרחי ארגנטינה והרוג שישי הוא אזרח בלגיה. עוד מסרו כי אזרחי שתי המדינות הם גם בין הפצועים.

המשאית שעמה בוצע הפיגוע
המשאית שעמה בוצע הפיגועReuters

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עודכן בפרטי הפיגוע וצייץ בטוויטר: "בניו יורק, זה נראה כמו התקפה נוספת של אדם חולה ומשוגע מאוד. רשויות אכיפת החוק עוקבים מקרוב. לא בארצות הברית!".

המחבל שביצע את הפיגוע במנהטן הוא סייפולו סייפוב, צעיר בן 29 שהיה חמוש ברובי צעצוע. ‏המחבל היגר לארה"ב מאוזבקיסטן בשנת 2010 ובשנים האחרונות התגורר בטמפה שבפלורידה.

כלי תקשורת בארה"ב דיווחו כי המחבל השאיר בתוך המשאית שבה השתמש לביצוע הפיגוע פתק בו הוא נשבע אמונים לדאעש. עם זאת, גורמים המעורים בחקירה אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי לא נמצא קשר ישיר בין המחבל לדאעש.

עוד דווח כי סייפוב שכר את המשאית כשעה לפני הפיגוע.

בעקבות התקרית הודיע הלילה טראמפ כי הורה למחלקה לביטחון המולדת להגביר את הליך הסינון של כניסת אזרחים זרים לארצות הברית.

"להיות תקין פוליטית זה בסדר, אך לא בנושא זה", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.

לא ידוע על נפגעים ישראלים בפיגוע.