תוקף. ח"כ מוזס
תוקף. ח"כ מוזסצילום: פלאש 90

ח"כ מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה) תקף היום (שלישי) בנאום במליאת הכנסת את שופטי בית המשפט העליון, בעקבות הפסיקה בסוגיית פתיחת המרכולים בשבת.

"האג'נדה של רוב שופטי בית המשפט העליון בנושא השבת לא הפתיעה אותנו, כי בשנה האחרונה בלבד בית המשפט סתר את כל החוקים הנוגעים לדת: הגיור, המקוואות, הכשרות, הגיוס, ועתה אישור פתיחת המרכולים בשבת", תקף מוזס.

לדבריו, בית המשפט מעדיף כמה טייקונים בעלי מרכולים על פני קרוב ל- 13,000 בעלי חנויות בכל תחומי הצרכנות, אשר פנו לפני 11 שנים לבית המשפט להגן עליהם, ועכשיו תקוותם להגנה נמוגה.

"השופטת כתבה בראשית דבריה כי היא לא באה לנקוט עמדה חילונית או דתית. אבל בסוף דבריה אמרה כי 'יש לאפשר לכל אחד לעצב את השבת על פי דרכו'. מה זה אם לא נקיטת עמדה חילונית מובהקת?", תהה מוזס.

מוזס המשיך ואמר כי משופטים שחונכו על ברכי החינוך הקלוקל הוא לא מצפה למשהו אחר. "אין זה פלא כי מי שחונך במערכת החינוך הכללית, ללא קשר בין שבת קודש ליום מנוחה וקדושה והשבת שלו מיועדת להשתוללות בני נוער בכל מיני מקומות מפוקפקים, יפסוק בצורה כזו".

"הקב"ה נתן לנו את מתנת השבת. שבו לפחות פעם בשבוע יחד, הורים וילדים, תיהנו מהם תחזקו את התא המשפחתי. אתם מפסידים את זה, וחבל!", קרא מוזס

מוזס חתם את דבריו באומרו, "אנו נעשה הכל לשנות את הפסיקה הנוראה הזאת. לא מקובלת עלינו החלוקה שבת"א אפשר לחלל את השבת ובבני ברק לא. השבת היא ערך עליון והצווי על שמירתה לא ניתנה לחלוקה אזורית, ובזכות השבת נצליח בעז"ה".