מתגושש עם סעודיה. נסראללה
מתגושש עם סעודיה. נסראללהצילום: Ferran Queved פלאש 90

השר הסעודי לענייני המפרץ, ת'אמר אל-סבהאן, שיגר באחרונה בחשבון הטוויטר שלו כמה ציוצים נגד חיזבאללה, אותו כינה בין היתר "מפלגת השטן", "מפלגת הטרור, ואף השווה אותו לאל-קאעדה ודאעש.

חוקרי מכון ממר"י העוקבים אחר הפרסומים העיתונאיים בארצות המפרץ, מדווחים כי השר קרא לעולם להתאחד ולפעול נגד הארגון ומחה על חברותו של הארגון במוסדות השלטון בלבנון.

בין הציטוטים המובאים בשמו של אל-סבהאן ניתן למצוא את האמירה לפיה "לפשעים הלא אנושיים נגד אומתנו שמבצעת מפלגת השטן (חזבאללה), יהיו בוודאי השלכות על לבנון. על הלבנונים לבחור בין תמיכה בחזבאללה לבין התנגדות לו. דם הערבים יקר".

בהזדמנות אחרת התייחס בחיוב לדיווחים על כוונת ארה"ב להחמיר את הסנקציות על חזבאללה וצייץ: "הסנקציות האמריקאיות נגד המפלגה המיליציונית הטרוריסטית בלבנון טובות, אך הפתרון הוא להקים קואליציה בינלאומית נחרצת שתלחם נגדו ונגד מי שפועל לצדו, כדי להשיג ביטחון ושלום אזורי".

אל-סבהאן קרא למנוע את השתתפות חזבאללה בממשלת לבנון ובפרלמנט שלה וצייץ: "הטרור הוא אחד, ויש להילחם בו בכל מקום. האם ייתכן שהעולם יסכים להימצאותם של גורמי דאע"ש ואל-קאעדה בפרלמנטים ובממשלות של מדינות? על העולם להתאחד נגד כל מפלגות הרוע".

עוד מצטטים בממר"י את השר שכתב: "אל למפלגת הטרור (חזבאללה) ומי שמפעילה (איראן) לצפות שמעשיו המטונפים נגד הממלכה (סעודיה) ומדינות המפרץ יעברו ללא עונש. הממלכה תקטע ידו של כל מי שינסה לפגוע בה".

מנגד, מציינים בממר"י, חיזבאללה לא נותר אדיש לדבריו החריפים של השר הסעודי. מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה, נשא נאום בו הכריז כי "חיזבאללה גדול מכפי שאל-סבהאן ואדוניו יכלו להתמודד איתו באמצעות קואליציה מקומית ולכן הוא קורא להקמת קואליציה בינלאומית שתפעל נגד חזבאללה. הוא יודע היטב שסעודיה לבדה וששליטי סעודיה לא יוכלו לעשות דבר נגד חיזבאללה... היום הציר שלנו חזק מאי פעם... מבחינת ציוד, כוח אדם, ידע וניסיון... מי שיש לו לוחמי ג'האד כאלה, לא מפחד משחצן כמו טראמפ, ולא מילדון כמו אל-סבהאן. הם לא מפחידים אותנו והם לא ישנו דבר... אנו רוצים שלבנון תהיה אחת ומאוחדת, שתחיה בדו קיום ובאחווה. אנו רוצים לבנון חזקה ומכובדת, ריבונית, חופשיה ועצמאית. כל יד שתישלח לפגוע במדינה זו – תיקטע".