אפשר להעביר גם משאיות. אחת הפרצות בגדר
אפשר להעביר גם משאיות. אחת הפרצות בגדרצילום: שמעון שלג

בשבועות האחרונים סובלים תושבי הישובים היהודיים באזור מודיעין מגל פריצות וגניבות מבתים ועסקים. בדיקות של התושבים מגלות עקבות המובילות אל פרצות בגדר ההפרדה.

בראיון ליומן ערוץ 7 סיפר שמעון שלג, תושב כפר רות, על הפריצות החוזרות ונשנות לביתו ועל התחושה ביישובי הסביבה, ולפיה מדובר בגל חסר תקדים.

מדבריו של שלג עולה כי תופעת הפריצות הגואה מגובה ומסתייעת בפרצות ענק לאורך קילומטרים בגדר ההפרדה, כפי שנחשף בסיור שערך אתמול (שלישי) עם אנשי המשטרה בעקבות עוד פריצה בשורת פריצות שחווה הוא עצמו.

"יומיים לפני סוכות פרצו לי את החווה וגנבו שני סוסים שהיו בה. התקשרו ואמרו 'תשלם תקבל את הסוסים', רצו עשרת אלפים שקל. לבעל הסוסים לא הייתה ברירה אלא לשלם. שבועיים אחר כך פרצו אליי לבית וגנבו כלי עבודה. ביום שלמחרת באו שוב ולקחו לי דברים. אתמול פרצו לי שוב לחווה וגנבו סוסים. החלטתי ללכת אחריהם. הלכתי עם העקבות של הסוסים בשש בבוקר עד לגדר המערכת ושם חשכו עיניי".

על מה שראה כשהגיע לגדר יחד עם השוטרים שהוזעקו למקום הוא מספר: "הגדר פתוחה לחלוטין. אפשר להעביר שם צבא שלם. לאורך כמה קילומטרים בכל כמה עשרות מטרים יש פרצה של 5-7 מטר, ללא אזעקה וללא התראה כלשהי. במשך שעה הלכנו עם המשטרה לאורך הגדר ושום דבר לא קרה".

"זה ביזיון. השקיעו מיליארדים בגדר הזו שאני לא מאמין בקיומה. היא לא צריכה להיות כאן בכלל, אבל אם היא נמצאת שתהיה כמו שצריך", אומר שלג המציין כי מדובר ב"תופעה שחוזרת לילה בכל היושבים באזור. אפשר להעביר בעלי חיים, ציוד, מכוניות, משאיות והכול. התנועה בפרצות זורמת חופשי חופשי".

שלג עצמו לא יודע אם קיימת התארגנות כלשהי של התושבים נגד התופעה, אך הוא בהחלט מביע תקווה שמהלך כזה אכן יתרחש. "עם ישראל צריך להתעורר. עושים לנו כאן דברים שלא נשמעים", הוא אומר וכשהוא נשאל אם המעשים הפליליים יכולים להפוך חלילה למסוכנים יותר, הוא משוב: "שה' ישמור. אנחנו צריכים להיות מלאי אמונה בקב"ה".

אחת הפרצות
אחת הפרצותצילום: שמעון שלג