נתניהו היום
נתניהו היוםצילום: יצחק הררי: דוברות הכנסת.

מליאת הכנסת קיימה ישיבה מיוחדת לזכרו של ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל במלאת 22 שנים להירצחו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב מעל דוכן הכנסת על דבריו של יובל רבין מוקדם יותר בטקס בהר הרצל: "יובל רבין אתה אכן לחצת את ידי בשנת 2009 אני זוכר את זה ומעריך את זה. אני רוצה לומר לך כמה דברים מלב אל לב וגם לך דליה. אני מבקש לומר לשניכם הערכתי מאוד את אבא שלכם וגם חיבבתי אותו מאוד. הכרתי אותו לראשונה בתחילת שנות ה70 כשבאתי לבית בבלפור יחד עם אבי ושוחחנו על הדיפת לחצים מדיניים. זמן קצר לאחר מיכן נפגשנו שוב הוא ואבי ואימי בימי השכול לאחר נפילתו של אחי.

במהלך השנים נפגשנו פעמים רבות. כשהוא הביא את הסכם אוסלו הוא פעל לפי שיקול דעתו לטובת מדינת ישראל ואני פעלתי ואני פועל היום לפי שיקול דעתי לטובת מדינת ישראל. וחלקתי עליו. אמרתי אז וזה מתועד, הוא טועה אבל הוא לא בוגד. היו לי שיחות איתו שהסכמנו על הרבה מאוד דברים. על הכלכלה, ביטחון, הסכם השלום עם ירדן שנתתי לו גיבוי מוחלט, על שינוי שיטת הממשל, שנינו תמכנו בבחירה ישירה.

תתפלא יובל, אני מבין את הכאב שלך אל מול גלי ההכפשות וההשמצות נגד אביך. אתה פנית אלי ואני מרים את הכפפה. אני קורא לפיוס לאומי ולאחווה. לאור קריאתך המרגשת אני שב וחוזר על המסר הזה במלוא העוצמה ואני קורא להתאחד".

עוד אמר נתניהו: "אמרתי בהר הרצל שהרצח הנורא העמיד אותנו בפני אתגר שהכרנו רק בעברינו הרחוק, החוב למנוע מעשה קנאות לאלימות שעלולים להוביל להרס עצמי. אלימות היא דבר פסול מכל בחינה על אחת כמה וכמה כשהיא מכוונת נגד ראשי המדינה ונבחרי ציבור. החלטות לאומיות מתקבלות בקלפי ולא בשום מקום אחר. אלה עקרונות מוצקים שרוב רובם של אזרחי ישראל מאוחד.

אני מאמין שיש הסכמה היום סביב נושאים מדיניים, לא הייתה הסכמה כזו בזמן הסכמי אוסלו. החשש של רבין וגם שלי היה שהסכם אוסלו יביא לפרימת הביטחון ועליית הטרור המופנה כלפינו מהשטחים הפלסטיניים, ולכן היה צריך להביא גישה מעודכנת אל מול גלי הטרור. לדעתי יצחק רבין הציג תפישה מעודכנת זו מעל הדוכן הזה חודש לפני הירצחו. אמרתי בהר הרצל שרוב רובו של העם, רוב מכריע בעם, יכול להתאחד סביב עיקרי תפישה זו, כמובן עם השינויים המתבקשים לאור עליית האסלאם הקיצוני".

מוקדם יותר אמר רבין הבן בטקס בהר הרצל: "מנגנון ההסתה והפילוג שהופעל נגד רבין ממשיך להכות בנו. כל מי שחושב אחרת מתוייג כבוגד".

"רבין לא רווה נחת מבג"ץ, ומארגונים חוץ פרלמנטריים ממונים היטב. רבין ורעייתו ממש לא אותרגו על ידי התקשורת. אבל הוא לא יזם חקיקות, לא פעל נגד זכויות דמוקרטיות של מתנגדיו ולא פעל לסתימת פיות. לא ברח מאחריות ולא התבכיין".

"גם מבקריו הבוטים ביותר מצאו את דלתו פתוחה כאשר פנו אליו. מראשי ערים ממפלגה אחרת, ועד ראשי המתנחלים", אמר יובל רבין, "גם כשהיה חשוף לגלי השטנה הנוראיים ביותר הוא היה ראש הממשלה של כולם. לא כך הדברים היום".

בנו של ראש הממשלה הוסיף, "רשימת הבוגדים מתארכת מיום ליום. לבנק המטרות מצטרפים חדשות לבקרים, החל מרמטכ"לים, מפכ"לים, ראשי מוסד שב"כ ועד יוצרים ואמנים. ואין מי שיגיד עד כאן".