עיכוב נוסף להצעות חוק ממשלתיות. מנדלבליט
עיכוב נוסף להצעות חוק ממשלתיות. מנדלבליטצילום: פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט החליט לפרסם חוות דעת בתביעה שהגיש הקצין החרדי יהודה גליקמן נגד אנשים שפצחו בהסתה נגדו ונגד משפחתו בשל תפקידו הצבאי.

היועץ כתב בחוות הדעת כי "פרסומים העולים כדי לשון הרע והתנכלויות נגד קצין צה"ל אך ורק בשל תפקידו ושכל מהותם להרתיע אותו מלבצע את תפקידו, מחייבים מתן הגנה לתובע, בהיותו עובד ציבור".

עוד הוסיף כי "התייצבות היועץ נועדה לבטא את החשיבות הרבה בהגברת ההגנה על החיילים ועל בעלי התפקידים; לחזק את אמונם של החיילים החרדים ובעלי התפקידים הקשורים בגיוס חרדים בשירות אותו הם מבצעים; ולעביר מסר לפיו המדינה לא תשלים עם מעשי ההתנכלות והפגיעה בהם ואף תעניק להם הגנה במקרים המתאימים".

היועץ הבהיר כי "התקפה אישית משולחת רסן על חייל חרדי, רק בשל היותו חייל חרדי, אינה יכולה לחסות תחת הגנת הדין על הזכות לחופש הביטוי". לדבריו, האמירות הקשות שהושמעו נגד הקצין ומשפחתו נועדו "לבזות את התובע, ללבות את השנאה ולגרום לפגיעה קשה, לא רק בשמו הטוב, אלא בנפשו, בגופו ובמשפחתו של מי שמבצע את תפקידו על פי דין".

"מדינת ישראל והיועץ המשפטי לממשלה מייחסים חשיבות רבה לגיוסם לצה"ל של חרדים, ולא ישלימו עם הכפשת החיילים החרדים ובעלי התפקידים הקשורים לגיוס חרדים, הטלת מורא עליהם ופגיעה בהם על רקע תפקידם".

במידה והנתבעים אכן יימצאו אשמים, כותב היועץ, "אזי יש לשקול את נסיבותיה המחמירות של העוולה בהקשרנו ובייחוד את העובדה שמדובר במתקפה על עובד ציבור, דווקא בשל היותו עובד ציבור, ולחייב את המעוולים בפיצוי משמעותי, שיהיה בו כדי להרתיע מפני ביצוע עוולות שכאלה בעתיד".