הרב לבנון במאהל המחאה
הרב לבנון במאהל המחאהצילום: רועי חדי

רב השומרון וראש ישיבת אלון מורה, הרב אליקים לבנון, ביקר במאהל המחאה מול בית ראש הממשלה, שהוקם על ידי משפחות שכולות וראשי רשויות מיו"ש בדרישה לתקצב את מרכיבי ההגנה וסלילת הכבישים העוקפים ביהודה ושומרון.

הרב לבנון נפגש במאהל עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן ועם המשפחות השכולות, והביע תמיכה מלאה במחאה נגד נתניהו.

"בימים אלו נמצא ראש הממשלה באירועי 100 שנה להכרזת בלפור באנגליה, הצהרת בלפור שקראה להקמת בית יהודי בארץ ישראל'', אמר הרב לבנון, ''בית יהודי משמעותו תנועה חופשית במדינה שלנו, בין השאר בלי לחשוש מבקת''בים ופיגועים מבלי אפשרות להתגונן, לא לחשוש מחדירה של מחבלים לישובים שאינם מוגנים. אנחנו לא מתבצרים מאחורי מערכות בטון ומבצרים.

''אנחנו יודעים שהפחדנים מתבצרים. מדובר על נשים וילדים שנוסעים בכבישים נוסעים בצירים וזה דבר שצריך להיות עליו קונצנזוס".

הרב לבנון במאהל המחאה: נחריף את המאבק

לדברי הרב לבנון, לא יכול להיות שהממשלה לא תצליח לאתר תקציבים לשמירה על ביטחון אזרחיה. "לא יכול להיות שלא תמצאו את מקורות המימון, גם ליהודים וגם לערבים. לערבים לא מגיע ביטחון?''.

רב השומרון הבהיר כי רבני היישובים עומדים לצד ראש מועצת שומרון דגן, כתף אל כתף. ''אם צריך אנחנו נייעץ לו להחריף את המאבק. אני קורא לשרים להגביר את הלחץ על הממשלה ולמצוא את התקציב להצלת חיי אדם".

דגן עצמו אמר בעקבות דברי הרב לבנון, "אני מתבייש שהגענו למצב הזה שאנחנו נאלצים לשבת מול בית ראש הממשלה בשביל להציל חיי אדם. אם לא תהיה ברירה אנחנו נחריף את המאבק".