דנון לערוץ 7: "לטרור אין גבולות"

שגריר ישראל באו"ם דני דנון מתייחס בערוץ 7 לפיגוע הרצחני שאירע אמש (שלישי) בניו יורק, בו נרצחו שמונה בני אדם, בהם יהודי אחד מארגנטינה.

"לטרור אין גבול, המאבק בטרור הוא כאן בניו יורק, בירושלים ובלונדון. אנחנו רואים שההסתה הקיצונית שמגיעה מהמזרח התיכון פוגעת באנשים חפים מפשע", אמר דנון.

הוא סיפר כי שוחח עם שגרירת ארה"ב באו''ם ניקי היילי ומסר לה את תנחומיה של מדינת ישראל.

''היילי היא ידידה אמיתית של מדינת ישראל. כמו שהם עומדים איתנו בשעת פיגוע טרור אנחנו עומדים היום עם העם האמריקני ואומרים בקול רם - 'אנו עומדים ביחד, נילחם בטרור וננצח את הטרור, הדמוקרטיות לא ייכנעו מול הכוחות האלו'', הוסיף דנון.

מוקדם יותר מסר גורם במשטרת ניו יורק כי במשאיתו של המחבל סאייפולו סאיפוב שביצע את הפיגוע במנהטן שבו נרצחו שמונה בני אדם, נמצאו סכינים ופתקים בערבית בעד הארגון הרצחני דאע"ש.

הוא הוסיף כי המחבל תכנן את הפיגוע במשך כמה שבועות, אך שכר את המשאית כשעה לפני האירוע.

רשת ABC דיווחה כי בשנת 2015 סוכנים פדרליים תשאלו את המחבל לאחר ששמו עלה כאיש קשר עבור שני אנשים שנמצאים ברשימת המבוקשים. עם זאת הוא לא היה תחת חקירה או מעקב.

מושל ניו יורק אנדרו קואומו אמר היום (רביעי) כי "המחבל שביצע את הפיגוע עבר תהליך של הקצנה והיה מקושר לדאע"ש". נציין כי חמישה מקורבנות מתקפת הדמים הם תיירים מארגנטינה בהם אריאל ארליך, איש עסקים יהודי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה לפיגוע בניו יורק כי "אנו ניצבים לצד ידידינו בניו יורק לאחר עוד פיגוע נורא של טרור אסלאמי. תפילותינו נתונות למשפחות הקורבנות".

סאיפוב, בן 29, היגר לארה"ב ב-2010 מאוזבקיסטאן. הוא נכנס למדינה במסגרת תוכנית הוויזות לאוכלוסיית מגוונות (גרין קארד). לאחר שפגע אתמול בעוברים ושבים, הוא יצא מכלי הרכב וצעק "אללה אכבר". המחבל נורה בבטנו וכעת מצבו מוגדר קשה. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר כי יפעל לסגירתה של תוכנית הגרין קארד בעקבות הפיגוע.