דייסון. ניצחון ראשון באירופה
דייסון. ניצחון ראשון באירופהצילום: האתר הרשמי של הפועל ירושלים

תגידו מזל טוב לאלופת המדינה בכדורסל, הפועל ירושלים. האדומים מהבירה קטעו רצף שלושה הפסדים במפעל היורוקאפ האירופי עם ניצחון בכורה העונה באירופה כשגברו בחוץ על רג'יו אמיליה האיטלקית בתוצאה 63:61.

הירושלמים הגיעו למשחק הערב (רביעי) שהתקיים במסגרת המחזור הרביעי במפעל היורוקאפ האירופי כשהם עם הגב אל הקיר. היכולת הרעה על הפרקט, הבעיות בחדר ההלבשה, שחרורו של הכוכב של הקבוצה לאחר שמתח ביקורת על המאמן ומאמן שלא מצליח עד כה להותיר חותם. כל אלה הביאו את שחקני ירושלים לעלות אל הפרקט שבאולם באיטליה בטירוף ובידיעה - רק ניצחון יביא להם מעט שקט ואוויר לנשימה.

זה לא היה פשוט. זה גם לא היה מרשים ובטח שלא יפה לראות, אבל בשורה הסופית - הפועל ירושלים עם ניצחון בכורה העונה ביורוקאפ. לאחר שפתחו את המשחק בסערה, שוב נעלמו הירושלמים בהגנה ואיפשרו למארחים האיטלקים לעשות ככל העולה על רוחם כשלאחר 10 דקות של משחק, בהן גם שותף לראשונה העונה טרנס קינזי שחזר מפציעה בגבו, הובילו האיטלקים בתוצאה 13:21.

הרבע השני התנהל באותו האופן, כשהירושלמים אמנם התעוררו מעט לקראת סיומו בהגנה, אך היכולת שלהם בצד ההתקפי הייתה מחפירה כשאל הפסקת המחצית ירדו עם 31 נקודות בלבד לעומת 35 של המארחים.

פתיחת הרבע השלישי לא בישרה על העתיד לקרות, כשהירושלמים עדיין התקשו בהגנה ובהתקפה, כשבצד השני היה זה רק דלה ואלה שקלע כמעט לבדו את כל הנקודות של האיטלקים המארחים וקבע 38:43.

מרגע זה החלו הירושלמים להתעורר עם הגנה חזקה ובתוספת לנקודות בצד השני של הפרקט, הצליחו לקבוע שיוויון ואל הרבע האחרון והמכריע ירדו שתי הקבוצות כשלוח התוצאות הראה 46:46.

הרבע הרביעי היה צמוד ומותח. שלשות גדולות של דייסון הפכו את ההובלה עם 56:52, אבל האיטלקים לא הרימו ידיים ואמרו נואש, והשוו עם שלשה גדולה משלהם. שלשה נוספת של מוסיני השלימה ריצת 0:8 וקבעה 56:59, דקה ו-19 שניות לסיום המשחק, ונראה היה כי הירושלמים ירדו מהמשחק עם הפסד רביעי.

או אז הגיע דייסון שהיה למצטיין הערב, ולאחר נקודות של דייסון קלע שלשה אדירה שהחזירה את היתרון לזכות הירושלמים עם 61:59. מזה האיטלקים כבר לא חזרו.

חלומם של הירושלמים שמנצחים לראשונה העונה במפעל היורוקאפ האירופי, בעניין העפלה אל השלב הבא ואולי אף לשיחזור מעמד חצי הגמר מהעונה שעברה, פתאום עדיין בחיים.

האם מכאן תצא האלופה הישראלית לדרך חדשה, באירופה ובליגת העל הישראלית? בקרוב נדע.