חננאל דורני
חננאל דורניצילום: מירי צחי

אשת ההתיישבות דניאלה וייס, מראשי תנועת ''נחלה'' וראש מועצת קדומים לשעבר, מגיבה לבחירתו של חננאל דורני ליושב-ראש מועצת יש"ע.

"תמכתי ואף סייעתי לבחירתו לראשות מועצת קדומים, אחד היישובים היפים בשומרון", אומרת וייס בפתח דבריה, ''הבחירה שלו לראשות מועצת יש"ע היא בחירה ראויה. חננאל הוא אדם מאוד אמיץ גם כקצין בצבא וגם בעבודתו בקדומים".

וייס מקווה שלמרות הצרכים המוניציפאליים, מועצת יש"ע בהנהגתו של דורני תדע לדבוק בחזון ארץ ישראל השלמה, "חננאל נבחר ביום היסטורי - 100 שנה להצהרת בלפור. קריאתי אליו שלא ייגרר לאמירות שמוותרות על חלקים נרחבים ביו"ש וילחם על כל גרגיר בארץ ישראל.

''בשנים האחרונות ראינו שמועצת יש"ע מיישרת קו עם מדיניות הממשלה בגלל כל מיני צרכים מוניציפאליים וכבר לא רואים את המאבקים על כל ארץ ישראל כפי שהיה בהיווסדה של המועצה. אני מקווה שחננאל יביא איתו רוח חדשה".

לדבריה ראש הממשלה בנאומו ביום השנה לרצח רבין הוכיח שוב כי משנתו דומה למשנת רבין, "זה אבסורד שראש תנועת הליכוד שהוא ראש ממשלת ישראל אומר ביום כל כך משמעותי שהוא תומך במדינה מינוס, לתת לפלשתינים מדינה ללא שליטה ביטחונית שזה למעשה התפיסה המדינית שהיתה לרבין; שבין הירדן לים התיכון תהיה תמיד שליטה ביטחונית ישראלית''

משמעות הדברים, מדגישה וייס, היא ''הקפאת הבנייה ביו"ש ודיבורים על גושי התיישבות בלבד, אני מקווה שמועצת יש"ע תדע לעמוד בנחישות על זכותנו לבנות בכל ארץ ישראל בלי פשרה".