גבול ישראל סוריה
גבול ישראל סוריהצילום: באסאל עווידאת, פלאש 90

עשרות תושבים דרוזים התקהלו אחר הצהריים (שישי) בסמוך לגדר המערכת בגבול סוריה.

מצה"ל נמסר כי התושבים פרצו שער בגדר וכעשרה מהם אף חצו אותה כעשרות מטרים מזרחית לה, במובלעת בשטח ישראל. כוחות צה"ל ביצעו מרדף אחר החוצים והחזירו אותם.

"מדובר בהפרה חמורה של החוק ובסיכון חיים. אנו מבקשים להימנע מהתקרבות או חצייה של הגדר. האירוע בשליטה ובטיפול ביטחוני של כוחות הביטחון", אומרים בצה"ל.

חבר הכנסת אכרם חסון (כולנו), שארבעה מבני משפחתו נהרגו בפיגוע בח׳דר שבסוריה התייחס לעימות בגבול.

"בין תושבי כפר ח׳דר לתושבי ישראל הדרוזים קשרי משפחה רבים ועל כן האירוע בגבול הצפוני הבוקר מטריד וכואב. כשאזרחים חפים מפשע נפגעים זה מצריך התערבות, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בקרובים שלנו. מאז שעות הבוקר ניהלתי סבב שיחות עם שיח'ים בכפר ח׳דר, עם בכירים בצה"ל ובמערכת הביטחון ואני מקווה שבקרוב תושג הפסקת אש.

בשם בני העדה הדרוזית, אני מודה לצה"ל על ההצהרה כי יסייעו לדרוזים ולא יתנו יד לכיבוש הכפר ח׳דר, זוהי הצהרת כוונות ברורה שאני רואה אותה בעין יפה ומעידה על שותפות בין העם היהודי לעדה הדרוזית".

דובר צה"ל אמר היום (שישי) כי צה"ל ימנע את כיבוש הכפר הדרוזי בסוריה חדר, הסמוך לגבול עם ישראל, "מתוך מחויבות לאוכלוסיה הדרוזית". בכפר אירע הבוקר פיצוץ מכונית תופת, ולפי דיווחים בסוריה תשעה תושבים מקומיים נהרגו ו-23 נפצעו. בהמשך היום, נפצע קל תושב מג'דל שמס מירי נשק קל משטח סוריה. מדובר צה"ל נמסר כי מדובר בזליגת ירי כתוצאה מהלחימה פנימית עזה המתנהלת במרחב רמת הגולן הסורית.

"הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, מפקד פצ"ן, אלוף יואל סטריק ומפקד אוגדת הבשן, תא"ל יניב עשור קיימו בדקות האחרונות הערכת מצב", עדכן דובר צה"ל רונן מנליס בפייסבוק. עוד הוסיף כי "הטענות בדבר מעורבות וסיוע ישראלי לגורמי ג'יהאד עולמי בלחימה ברמת הגולן מופרכות".