ארגוס
ארגוסצילום: יחצ

חברת הטכנולוגיה קונטיננטל רוכשת את ארגוס סייבר סקיוריטי (ארגוס) במטרה לחזק משמעותית את יכולות אבטחת הסייבר לרכבים שלה.

יותר ויותר רכבים הופכים למקושרים לאינטרנט ותוכנה היא כיום המקור המשמעותי ביותר לחדשנות אשר מאפשרת ניידות חכמה, יעילה ואוטונומית.

עד 2020 מאות מיליונים של כלי רכב שהם למעשה "מחשבים על גלגלים" יסעו על דרכי ברחבי העולם ויתקשרו עם העולם בתור חלק ממגמת "האינטרנט של הכל" – Internet of Everything".

בהקשר הפחות חיובי של מגמה זאת נמצאת הניידות המקושרת לאינטרנט, אשר באופן מובנה מהווה מטרה לתקיפות סייבר, דבר אשר גורם לסיכון לחיי אדם ולפגיעה אפשרית ברכוש. בתגובה לאיומים אלה יצרני רכב וספקיהם ברחבי העולם מגדירים אסטרטגיות ומיישמים פתרונות למניעת והקטנת החשיפה שלהם לסיכונים מסוג זה.

"רק ניידות מאובטחת היא ניידות חכמה. עם רכישת ארגוס אנו מחזקים את יכולותינו לפתח באופן ישיר ולהציע לללקוחותינו ברחבי העולם פתרונות ושירותים יחד עם מומחי אבטחת סייבר לרכבים מהטובים בעולם. בכך אנו באמת ובתמים הופכים ניידות לחכמה ומאובטחת", מציין הלמוט מאצ'י, חבר הנהלת קונטיננטל ונשיא חטיבת Interior בחברה.

ארגוס נוסדה בשנת 2013 על ידי מומחי אבטחת סייבר ישראלים. החברה מנוהלת מתל-אביב וצוותה כולל למעלה מ-70 איש. ארגוס היא בעלת סל מוצרים הנרחב ביותר בתעשיה, שהינו בשל לצרכי השוק ומבוסס על 38 פטנטים שכבר התקבלו או שנמצאים בתהליכי אישור.

ארגוס יצרה שיתופי פעולה משמעותיים עם שחקני מפתח בתעשיה על מנת לסייע ליצרני רכב להגיב במהירות לצורך הגובר וההולך בפתרונות אבטחת סייבר. החברה מספקת בהצלחה פרוייקטים ליצרני רכב ולספקי משנה גדולים ברחבי העולם ומפעילה משרדים ביפן, גרמניה וצפון אמריקה (דטרויט והחוף המערבי).

יחד, החברות יציעו פתרונות ושירותי אבטחת סייבר רב-שכבתיים מקצה לקצה, הכוללים מערכות איתור חדירות ומניעתן, הגנה על משטחי תקיפה וכן ניטור וניהול מצב אבטחת הסייבר של ציי רכבים באמצעות מרכז אבטחת סייבר ארגוני (Security Operations Center), במטרה להגן על כלי רכב לכל אורך חייהם על הכביש. החברות יציעו בנוסף פתרונות עדכון תוכנה מרחוק לרכבים. הטכנולוגיה של ארגוס נבחנה על ידי יצרני רכב, ספקי המשנה שלהם ועל ידי צדדים שלישיים בלתי תלויים, והראתה באופן עקבי ביצועים טובים יותר מאלה של המתחרים.

"ארגוס נוסדה עם החזון של להגן על כל כלי הרכב בכבישים מפני איומי סייבר. למטרה זאת פיתחנו את חבילת פתרונות אבטחת הסייבר לרכבים הרחבה ביותר בתעשיה, ואנו זוכים להכרה עולמית במובילות השוק שלנו. חבירה לקונטיננטל ולאלקטרוביט תאפשר לנו להאיץ עוד יותר את מימוש החזון שלנו", מציין עופר בן-נון, מייסד שותף ומנכ"ל ארגוס סייבר סקיוריטי.

"לאור התקדמות הרגולציה בנוגע לאבטחת סייבר לכלי רכב ברחבי העולם, יחד עם העובדה שכיום כבר נוסעים בכבישים מיליוני כלי רכב מקושרים לאינטרנט, אני סבור כי חבירה לאלקטרוביט הנה מהלך מרגש שנעשה בתזמון מושלם. יחד נוכל לקצר את לוחות הזמנים לאספקת פתרונות ושירותים לשוק ונקל על יצרני רכב להגן על הרכבים אותם הם מייצרים מתקיפות סייבר", הוסיף בן-נון.

ארגוס תהפוך לחלק מחברת אלקטרוביט, חברת התוכנה שהנה חברת בת עצמאית של קונטיננטל, ותמשיך את קשריה המסחריים עם כלל לקוחותיה ברחבי העולם, כולל עם ספקים אחרים. שילוב זה המתבסס על הנסיון העצום בעולם הרכב של קונטיננטל, יחד עם הטכנולוגיה, המומחיות באבטחת סייבר לרכבים והמוצרים הבשלים של ארגוס וכן הידע העמוק של אלקטרוביט בפיתוח תוכנה לכלי רכב מהווה שיתוף פעולה ייחודי ויוצא דופן בתעשיית הרכב.

"אנו חווים עולם בו רכבים מוגדרים למעשה באמצעות התוכנה שנמצאת בתוכם ועל כן עומדים בפנינו אתגרים יחודיים. אנו נוקטים בגישה פרואקטיבית באמצעות פיתוח דרכים חדשות לתקשר ולשתף פעולה. אלקטרוביט וארגוס משתפות פעולה משנת 2016 בפיתוח פתרונות אבטחת סייבר ופתרונות עדכון תוכנה מרחוק לרכבים. הוספת הפתרונות של ארגוס לסל המוצרים שלנו תאפשר לנו להמשיך ולקדם באופן משמעותי את פתרונות התוכנה שלנו", אמר אלכסנדר קוכר, נשיא ומנכ"ל אלקטרוביט. "אנו מציעים לעולם הרכב – יצרנים וספקים כאחד – פתרון מלא ומאובטח לפיתוח רכבים מתקדמים ומקושרים לאינטרנט. דבר זה יאפשר ללקוחותינו לפתח רכבים בטוחים, חכמים ויעילים יותר", המשיך קוכר.