ראש המועצה המקומית אפרת, עודד רביבי, שנאם הערב (מוצאי שבת) בעצרת לציון 22 שנים לרצח יצחק רבין ז"ל, ספג קריאות ''בוז'' רמות מצד הקהל.

העצרת התקיימה בכיכר רבין בתל אביב, ואורגנה על ידי עמותות שמאל. בקהל היו עשרות אנשי ימין וחובשי כיפה, בהם שר החקלאות אורי אריאל מהבית היהודי וחבר הכנסת יהודה גליק מהליכוד.

בנאומו אמר רביבי, "אני נרעש מכיוון שבמקום הזה עמד ראש ממשלת ישראל דקות לפני שנרצח על ידי בן עוולה בשעה שרצה להגשים את תפילת 'עושה שלום במרומיו, הוא יעשה שלום עלינו ועל כל עמו ישראל'.

''באתי היום מאפרת בירת גוש עציון, מלב הרי יהודה, וגם שם אנשים, נשים וטף מתפללים לפחות שלוש פעמים ביום לשלום ולא לאלימות. אני גם נפחד כי בדרכי לכאן שמעתי את הקולות הקוראים למחנאות ולחרמות, קולות אשר מתוך הרצון לחדד מסרים מביאים לפילוג''.

לדברי רביבי, "הרצח של ראש הממשלה הוא פשע נורא שאנחנו מגנים ומוקיעים וזיכרון המעשה יהיה לדראון עולם. יחד עם זאת עלינו לשאול, כיצד שומרים על אחדות ונמנעים ממחנאות בחברה שחיים בה אנשים המחזיקים בדעות שונות ומגוונות? יש אנשים שסוברים שאחדות היא ההפך מקיטוב אך אני חולק על כך. אחדות אין פירושה הסכמה אידיאולוגית, אלא דווקא היכולת - גם בלהט הוויכוח - להמשיך ולהיפגש, להקשיב ולשוחח, לשכנע ולהשתכנע.

''אם אנחנו רוצים להביא את השלום, בואו נתחיל בללכת אחד לקראת השני. הערב צריכה לצאת מכאן קריאה להפסיק לחפש את המפריד והשונה בינינו ולהתחיל לחפש את המשותף והמאחד", הוסיף רביבי.

שר החקלאות אורי אריאל (הבית היהודי) אמר כי ״העצרת היא אירוע לאומי ואחדות העם חשובה יותר מתמיד. יש פה ניסיון ענק לשנות את השיח תחת הכותרת עם אחד. התקדמות העם היא על ידי למידת ההיסטוריה ויש לשאוף במיוחד 22 שנה לאחר הרצח, למדינה בה יש דיאלוג מכבד.

''הכרתי את רבין באופן אישי. רבין היה ראש הממשלה של כולנו. אמנם היו לציבור הדתי מחלוקות עם יצחק רבין אך אין חולק שרצח הוא מעשה שלא יעשה ועד היום שומרי המצוות צמים בצום גדליה על גדליה בן אחיקם ראש הממשלה שנרצח. גם אם בדמוקרטיה אין הסכמות שיח שכזה חייב להתנהל תוך דיאלוג מכבד. ואני תקווה שבשנה הבאה נראה בעצרת את כל עם ישראל!'', הוסיף אריאל.

ח"כ יהודה גליק (הליכוד) אמר כי "לפני 22 שנים נרצח ראש ממשלת ישראל ואנחנו כאן כדי לדאוג שזה לא יקרה שוב. אנחנו עם אחד. אין לנו פריבילגיה לאפשר לשונאים לנצח. הרוב המתון רוצה אחדות ושיח ולא פילוג ושנאה".