להשעות. נתי רום
להשעות. נתי רוםצילום: אלירן אהרון

ארגון "לב העולם", התומך בעסקים ברחבי יהודה ושומרון, שלח לאחרונה מכתב פתוח למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש.

במכתב נדרש גוטרש להשעות את נציב זכויות האדם של האו"ם זייד ראאד אל-חוסיין, ולבטל את פעולותיו האחרונות.

המכתב נשלח על רקע הידיעות כי אל-חוסיין פנה אל חברות ועסקים גדולים המפעילים סניפים ביהודה ושומרון, בהודעה כי ייכנסו ל"רשימה שחורה" עקב היותם פועלים ב"שטח כבוש" ובכך למעשה יהיו חשופים לחרמות מצד ארגונים ומדינות ברחבי העולם.

במכתב ששיגר, קבל עו"ד נתי רום - מנכ"ל ארגון "לב העולם" - על הכוונה הפוגענית, לדבריו, של נציב זכויות האדם באו"ם ודרש להשעותו לאלתר.

בהמשך המכתב ציין רום את העובדה כי לנציב הנוכחי שורה של התבטאויות שנויות במחלוקת, ביניהן: "השוואתו האומללה בין מצב הערבים ביהודה ושומרון לבין מצבם של היהודים בשואה וסירובו לכנות את הרצח בתל אביב על ידי ערבים כפיגוע טרור".

עוד נכתב כי "אם יימשך תפקודו של זה כנציב זכויות האדם באו"ם, מיותר לציין כי מועצת זכויות האדם של האו"ם תאבד את היחס הרציני אליה בישראל ובעולם, דבר שנראה לאחרונה היטב לאור ביקורותיהן של ארה"ב ומדינות נוספות כנגד המועצה. לאור זאת, אנו דורשים את השעייתו המיידית של אל-חוסיין מתפקיד זה ואת ביטולה המיידי של פעילותו".

בסופו של המכתב הציע רום לאו"ם להשקיע את זמנו בעוולות שקורות ברחבי העולם במקום לבזבז את מרצו, לדבריו, בניסיון להטיל דופי במוסריותה של ישראל. בארגון מקווים כי המסר במכתב יועבר היטב ומצפים לביטולה של "הרשימה השחורה" שהוציא אל-חוסיין.

רום מסר בתגובה: "לצערי הרב אנו שוב עדים לפעילות צבועה של נציבות זכויות האדם באו"ם, שבמקום לממש את המטרות שלשמן הוקמה ולמנוע פגיעות קשות ברחבי העולם כמו אלו שמתרחשות באפריקה, סין וארצות ערב, בוחר שוב לפגוע בדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, ממניעים לא טהורים וסמי-אנטישמיים, כשבראש הארגון עומד מוסלמי שמשווה בין יהודים בשואה לפלסטינים ובמקום להילחם בטרור ובאיסלאם הרדיקלי - בוחר שוב ושוב להילחם בנו. דגל שחור מתנוסס מעל ההחלטה להכניס חברות ל'רשימה שחורה' ואנו בארגון 'לב העולם' נמשיך ביצירתן של 'רשימות לבנות' של אור ואהבה כנגד החושך והצביעות".