אלימות
אלימותצילום: אייסטוק

ביום חמישי האחרון התקיים במסגרת הליגה הלאומית, משחק צמרת בין הפועל תל אביב להפועל כפר סבא.

המשחק שהתקיים באצטדיון לויטה שבכפר סבא הוכרע בשער בודד של הפועל תל אביב, אך כעת הנהלת המועדון טוענת כי ללא קשר לתוצאה הסופית שהייתה לטובתם, יש מי שמנע את השמחה ביציעים.

לדברי ראשי המועדון האדום מתל אביב, שירד אל ליגת המשנה, הליגה הלאומית בסיום העונה שעברה שוטרי משטרת ישראל שנכחו באצטדיון היכו נמרצות והתנהגו באלימות קשה כנגד אוהדיהם שלהם.

הבוקר (ראשון) שיגרה הנהלת המועדון האדום מכתב אל השר לבטחון הפנים גלעד ארדן, ומפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, בנוגע לאלימות המשטרתית במשחקי הקבוצה, שלדבריהם, "הגיעה לשיאה במשחק האחרון מול הפועל כפ"ס".

"ביום חמישי האחרון היינו עדים לאירועי אלימות מכוערים בהם היו מעורבים עשרות שוטרים, אשר השרו אווירה אלימה למן הרגע בו חנו אוהדינו את רכביהם במתחם החנייה, דרך בדיקות גופניות פולשניות ועד לאירוע האלימות המדובר אשר התרחש תוך כדי המשחק", נכתב במכתב אותו ייעדו לראשי המשטרה.

"בסרטונים הרבים אשר פורסמו בכלי התקשורת ניתן לראות בבירור כי נעשה כאן שימוש באלימות קשה ולא בכוח סביר, כאשר אוהדים נגררים על רצפת האצטדיון וסופגים בעיטות ומהלומות תוך כדי פעולות המעצר לכאורה. נראה בבירור כי המשטרה מפעילה אלימות קשה נגד אוהדינו, בהם ילדים, נשים ומבוגרים – מבלי לבחול באמצעים".

עוד כתבו ראשי הנהלת המועדון התל אביבי, "יש לציין כי מתחילת המשחק ועד לסופו הייתה תחושת מלחמה, החל מה היחס המבזה בכניסה למתחם האצטדיון, אוהלי הבידוק המשפילים ובהמשך גם האירועים הקשים שציינו".

לדברי ראשי המועדון האדום, שאוהדיהם נזכרים שוב ושוב בכל הקשור לאלימות בספורט ורק לאחרונה הותסס גז פלפל ביציע אוהדיהם במשחק מול בית"ר ת"א/רמלה כי "אין זו הפעם הראשונה בה נכנסים כמויות בלתי סבירות של שוטרים אל תוך יציע האוהדים של הפועל תל אביב. אין זו הפעם הראשונה בה אוהדינו נתקלים בגישה קשוחה, בלתי אנושית ואף פלילית, של שוטרי משטרת ישראל אשר יש להזכיר, שהם אלה האמונים על החוק והסדר במדינה ולא אלה שאמורים להפר אותו".

"האינטרס של כולנו הוא שחוויית הצפייה במשחקי כדורגל תהיה נעימה, רגועה ומשפחתית – ללא אלימות. עם זאת, נראה כי משטרת ישראל "סימנה" את אוהדינו ורואה בהם סוג של אויב. לפני שיקרה אסון שכולנו נצטער עליו, אנו מתריאים בפניך ומבקשים את התייחסותך וטיפולך במקרים הנ"ל, אשר הפכו דרך קבע במשחקי הקבוצה".