מנהרת טרור. ארכיון
מנהרת טרור. ארכיוןPhoto by Abed Rahim Khatib/Flash90

פרקליטות המדינה מבקשת היום (ראשון) מבג"ץ לדחות על הסף את עתירת ארגון עדאלה הדורשת לתת לכוחות חילוץ גישה למנהרת הטרור שפוצצה בשבוע שעבר בגבול עם עזה.

בתשובת המדינה לעתירה נקבע כי כל המחבלים שנעדרים עקב הפיצוץ לאחר ששהו בתוך המנהרה נהרגו, ועל כן לא מדובר בחשש לחיי אדם.

"גם שולחיהם של 5 המחבלים שנהרגו טענו כי הם אינם בין החיים ועל פי הערכה נהרגו מיד בסמוך לפיצוץ וכתוצאה ממנו".

עוד נטען בתגובה לעתירה, "נכון למועד כתיבת שורות אלו כוחות צה"ל עודם מבצעים בשטח פעולות שונות שקשורות במנהרה", נכתב.

בעתירה נטען שההחלטה לא לאפשר פעולת כוחות חילוץ מסכנת חיי אדם ומנוגדת למשפט הבינלאומי.

"מניעת המשיבים לאפשר חיפוש, חילוץ ופינוי פצועים לבתי חולים, העלולים למות מפציעותיהם כתוצאה מההתקפה הישראלית, ומניעת פינוי גופות של הרוגים מאזורים הנתונים כעת בשליטתם המלאה מהווה הפרה בוטה למשפט הישראלי ולכללי המשפט הבינלאומי המחייבים את מדינת ישראל", נאמר בעתירה.

ביום חמישי הבהיר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, כי ישראל לא תאפשר לגורמים פלסטינים לחלץ את גופות המחבלים ממנהרת הטרור שהושמדה השבוע על ידי צה"ל ברצועת עזה - ללא התקדמות בסוגיית השבויים והנעדרים הישראלים.

"בעקבות פניית ארגון הצלב האדום בבקשה לאפשר את איתור המחבלים הנעדרים תחת המנהרה, שטופלה על ידי צה"ל השבוע, שוחח מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי עם ראש משלחת הוועד הבינלאומי של הצלב האדום בישראל, ז'אק דה מאיו", נמסר בהודעת המתפ"ש. כמו כן, צוין כי האלוף מרדכי "הבהיר באופן נחרץ כי ישראל לא תאפשר את פעולות החיפוש במרחב הפרימטר הביטחוני ברצועת עזה, ללא התקדמות בסוגיית השבויים והנעדרים הישראליים".