אריה דרעי
אריה דרעיצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר מפלגת ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, התייחס לראשונה בפומבי לחקירות נגדו ונגד רעייתו יפה, בנאום שנשא בכינוס של נציגי ש"ס בירושלים.

האירוע התרחש בשבוע שעבר בבירה, ולפני סיומו ביקש דרעי את רשות הדיבור והתייחס להדלפות מהחקירות נגדו ונגד רעייתו. הקלטה מתוך דבריו של יו"ר ש"ס נחשפה בתחנת הרדיו ''קול חי''.

בדבריו אמר דרעי "רעייתי היא מהראשונים בארץ שהתחילו עם מפעלי חסד, כולם זוכרים את אלפי החבילות שחילקה. בתי הספר מפעלות שמחה ומרגלית, למעלה מ-800 בנות, שכולם יודעים, משפחות שלנו שצריכות הרבה מאוד עזרה והרבה מאוד דחיפה, שיעורים פרטיים, עם מקצועות ותארים יוקרתיים, להוציא אותם ממעגל העוני, ולגדל בתים של תורה ותלמידי חכמים, והכל במסירות אדירה".

"אמרתי שוב כמה שקשה יותר סימן שעושים דברים גדולים יותר. ולצערי אותה לא מחפשים, וכמובן שמחפשים מישהו אחר. דרכה רוצים לפגוע", טען יו"ר ש"ס.

דרעי הסביר למה החליט לדבר על הנושא בפומבי: "עד עכשיו הכל אמרתי שאפשר לספוג, אבל כשפוגעים במוסדות היקרים הללו וזה פוגע בתורמים ובמשרדי הממשלה שחוששים, שמפחדים, אולי חלילה וחס, בסוף זה פוגע בבנות הללו היקרות, ולכן אני מפה רוצה לחזק אותן, וגם להגיד לכם שזה הכל שקר".

דרעי התייחס להדלפות מהחקירה: "אותו אחד שהדליף, זה אחד מהשניים, או שהוא לא יודע ממה שנעשה בחקירה או שהוא יודע ומשקר, לצערי הרב. בשני המקרים הוא עשה דבר מאוד מאוד לא חוקי, מאוד לא מוסרי, הוא פוגע בילדות החלשות ביותר על לא עוול בכפן.

''לא מספיק שהגורל ייעד אותן לגדול בבתים כאלה ומישהו מנסה להציל אותן, רוצים לפגוע בהן. חבל, אני אומר - תתעסקו איתי, עזבו את האנשים האלה. אני עוד סוחב אבל חבל שאחרים ייפגעו מהדבר הזה.

"אני אומר לאשתי ולכל מי שעושה את העבודה, חזקו ואמצו, תמשיכו בעבודה שלכם. הקדוש ברוך יודע כמה מסירות נפש, יפה ואחרים מקדישים במוסדות הללו''.

השר דרעי התייחס לטענות נגדו במסגרת החקירה, "לא רק שחלילה וחס אגורה אחת, אגורה מכל העמותות הללו לא הלכו למקורבים או למטרות לא אמיתיות, אלא גם אני אומר לכם, אני לא אוהב להתפאר בזה אבל אין ברירה אחרת, סכומים גדולים של מאות אלפי שקלים שקיבלנו בשמחות של הילדים, שהלכו למוסדות הללו שזקוקים, הרוב הפך לתרומה, חלקם עדיין חייבים לנו.

''עשינו את זה בשקט לא ביקשנו תודה מאף אחד. אבל לבוא היום ולהפוך, לסלף את העובדות ולהגיד חלילה וחס... זה פוגע. בזכות הדמעות שהצדקת הזאת מורידה, שהקדוש ברוך הוא יעשה ניסים עם עם ישראל".