בזק
בזקצילום: Kobi Gideon / FLASH90

הרשות לניירות ערך הודיעה הבוקר (שני) כי ישנה תשתית ראייתית נגד החשודים המרכזיים בפרשת בזק: שאול אלוביץ', שלמה פילבר, סטלה הנדלר ורון אילון.

הסעיפים המדוברים הם קבלת כספים במרמה, הדלפת חומרי הועדה הבלתי תלויה לבעל השליטה בחברה ומקורביו, קידום אינטרסים של בזק במשרד התקשורת.

מדובר בתיק מורכב הכולל חומר ראיות רב. החקירה המאומצת נוהלה ע"י מחלקת חקירות מודיעין ובקרת מסחר ברשות ניירות ערך ובמהלכה בוצעו חיפושים רבים ונגבו עדויות ממאות מעורבים ועדים.

החקירה לוותה על ידי מחלקת ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה).

יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, אמר: "אני מודה לחוקרי הרשות על העבודה המקצועית והמאומצת שנעשתה לילות כימים על מנת להשלים את החקירה ולהעביר את התיק לפרקליטות בהקדם האפשרי. מדובר בחקירה מהמורכבות והמסועפות שהתקיימו ברשות, שכללה פעולות חקירה רבות ושימוש בטכנולוגיות מהמתקדמות בעולם. החקירה התקיימה במישור הסמוי ולאחר מכן במישור הגלוי בניהולו של מנהל המחלקה, עו"ד אלי לוי, באופן מוקפד, בלתי מתפשר וללא משוא פנים".

עורכי דינו של שלמה פילבר, דרור ארד איילון ויובל נחמני, מסרו בתגובה להודעת הרשות, "אחרי ארבעה חודשי חקירה מתברר, שאין כל ראיה לשחיתות, לקבלת טובת הנאה או לניגוד ענינים או אפילו מניע זר של מנכ"ל משרד התקשורת, מר פילבר. מר פילבר טען בעקביות שכל פעולתו כוונה לקידום מדיניות הממשלה לטובת הציבור והשוק. על אף המאמץ החקירתי העצום הרשות לא מצביעה אפילו על החלטה אחת של פילבר שהיטיבה עם בזק שלא כדין, או בכלל. הודעת הסיכום של הרשות לני"ע בוחנת באופן חסר תקדים הליכי ניהול ועבודה רגילים במשקפיים פליליות ויש לקוות שלאחר עיון תחליט הפרקליטות לסגור את התיק".