אורי מקלב
אורי מקלבצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) הבהיר היום (ב') כי לדעתו ח"כ באסל גטאס שהבריח סלולארים לאסיר בטחוני בכלא, לא היה צריך להיות מודח מהכנסת.

"אני חושב שדווקא אילו הוא היה נשאר היו מעצימים את הביקורת עליו וכולם יכלו לומר לח"כים של הרשימה המשותפת: תראו איזה בן אדם מייצג אתכם בכנסת", אמר מקלב בראיון ל'ישראל היום'.

בדבריו הסתייג מהצעת החוק האוסרת על אנשים שהורשעו בעבירות ביטחוניות לחזור לכנסת, אלא רק לאחר פרק זמן ממושך של 14 שנה. "אני נגד שימוש באמצעים מלאכותיים כדי למנוע מאנשים להיבחר לכנסת" אמר.

בדבריו אף תקף את 'הפלג הירושלמי' החרדי. "הם גורמים נזק חמור מאוד לציבור החרדי, משום שהציבור החילוני רואה אותנו כקולקטיב וחושב שכולנו תומכים בפעילות הזו. אין לנו קשר איתם ואנחנו מסתייגים מהם. זו לא דרכנו ולא על ערכים כאלה אנחנו מחנכים את ילדינו", אמר.

מקלב אף מתח ביקורת על בג"ץ. "כל הפסיקות האחרונות של בג"ץ היו נגדנו אין לנו אמון במערכת הזו אפילו בפסיקה בעניין פתיחת המרכולים בשבת ראינו שהשופטים הדתיים בביהמ"ש העליון הצביעו אחרת משופטי הרוב. לכן אי אפשר לטעון שהגישה שלהם היא שוויונית".

אשר לחוקי השבת אמר כי "לא יהיה חוק עוקף בג"ץ אלא תוגש הצעת חוק של משה גפני ושלי שתתקן את החוק הקיים ותקבע שמ-2014 כל חוק עזר עירוני מחייב את אישורו מחדש של שר הפנים, והשר דרעי לא יאשר פתיחתם של מרכולים שבעליהם אינם רוצים לפתוח אותם בשבתות".