גבאי: כולם יעמדו בתור להצטרף אלי

יו"ר המחנה הציוני, ח"כ אבי גבאי, פתח בצהריים (שני) את ישיבת סיעתו בהתייחסות להתבטאויותיהם של כחלון וליברמן, לפיהן לא ישבו בממשלה בראשותו.

"ראשי הקואליציה עסוקים בממשלה בראשותי, פתח גבאי. "אז כן, הם רואים את מה שאנחנו רואים וזה לא רק סקרים. והם מפחדים. אנחנו האלטרנטיבה היחידה. הם עסוקים בלבנות קואליציות במקום לעבוד. אנחנו נמשיך לבנות חלופה שלטונית ולא רק אופוזיציה".

לדבריו, "ממשלה בראשותנו תעסוק בפתרון הבעיות האמיתיות של עם ישראל. אני אומר לכם מה לא יהיה בממשלה בראשותנו. לא יחוקקו חוקים נגד העם. לא יפגעו בכל אלו ששומרים עלינו. בשוטרים, במפקדי צה"ל, בשופטים, במשרד החוץ – רק כדי להגן על ההישרדות שלהם עצמם. מילים מכובסות כמו 'חוק צרפתי 1, חוק צרפתי 2' ביום ששני האנשים הכי קרובים לראש הממשלה עצורים, נחקרים. באותו היום מעבירים חוק שנועד להגביל את היכולת של המערכת המשפטית לטפל בעבירות של ראש הממשלה. באותו היום".

"סבתא שלי לא למדה ב MIT. אבל היא הייתה אומרת על זה 'חשומה'. חשומה במרוקאית זה 'בושה'. יש דברים שלא עושים באותו היום", הוסיף.

"הבוקר הנחנו על שולחן הכנסת את החוק הישראלי. החוק שיעביר את מתווה הנכים עליו כבר הסכימה הממשלה, ולמרות זאת הוא לא יצא אל הפועל. נתניהו, בשביל מתווה הגז פיטרת רגולטורים, הזזת שרים, הלכת לבג"צ בשביל להעביר את המתווה הגז המושחת - בוא תעביר כעת את מתווה הנכים. תראה שאכפת לך גם מהם. החוק הזה מסמל את המוסר, הערבות ההדדית ואת כל מה שחזק וטוב בעם ישראל. וזה מה שהממשלה שלנו כן תעשה", ציין גבאי.