יורש העצר מוחמד בין סלמן
יורש העצר מוחמד בין סלמןצילום: רויטרס

סעודיה מאיימת לנקום באיראן לאחר שמורדים ח'ותים בתימן ירו בשבת טיל שנועד לפגוע בשדה התעופה המרכזי בריאד. סעודיה יירטה את הטיל לאחר שטס יותר מ-750 ק"מ לכיוון ריאד.

המורדים הח'ותים, שנלחמים מזה כמה שנים בכוחות הנתמכים ע"י סעודיה, נטלו אחריות לירי הטיל.

סוכנות הידיעות הרשמית של סעודיה טענה שבחינת שאריות הטיל הוכיחה שהוא יוצר באיראן והוברח לתוך תימן. ארה"ב האשימה את איראן בעבר כי היא מחמשת את המורדים בתימן.

ירי הטיל הוא "פעולה בוטה של תוקפנות מלחמתית ע"י המשטר האיראני וניתן אף לראותה כאקט של מלחמה", טענה סוכנות הידיעות הסעודית.

שר החוץ הסעודי, עאדל בין אחמד אל-ג'ובייר אמר לרשת CNN כי איראן אכן הכריזה מלחמה. "אנו רואים זאת כאקט של מלחמה", הבהיר. "איראן לא יכולה לזרוק טילים על ערים ועיירות סעודיות ולצפות שלא ננקוט בצעדים".

דובר משרד החוץ של איראן, בהרם קאסמי, כינה את הטענות הסעודיות "שקריות, חסרות אחריות, הרסניות ופרובוקטיביות". כך, לדברי סוכנות הידיעות האיראנית טסנים.

ההסלמה הדרמטית בין איראן לסעודיה התרחשה כיממה לאחר שעשרות נסיכים, קציני צבא בכירים, אמשי עסקים ופקידי שלטון נעצרו בסעודיה, במסגרת חקירה של טענות לשחיתות. המעצרים פורשו כאות לכך שיורש העצר מוחמד בין סלמן מבקש לחזק את אחיזתו בשלטון.