שקד עם נציגי הישוב היהודי
שקד עם נציגי הישוב היהודיצילום: דוברות

ראשי הישוב היהודי בחברון הגיעו היום (שלישי) ללשכתה של שרת המשפטים איילת שקד להרמת כוסית לכבוד שבת חיי שרה והבעת הוקרה לפעילותה של השרה שקד עבור חברון.

נוכח צאתה לביקור עבודה ביפן מחר לא תוכל השרה להשתתף באירוע ההוקרה המרכזי לבוני חברון שיתקיים בכנסת שבוע הבא, ולכן הגיעו נציגי הישוב ללשכתה.

נציגי חברון הודו לשרה על פעילותה למען היישוב היהודי בחברון, ובייחוד בסיועה להקמת המנהלת המוניציפלית בחברון ולקבלת היתרי הבנייה ב"רובע חזקיה".

מטעם היישוב היהודי חברון הגיעו אברהם בן יוסף ראש המנהלת בחברון, אורי קרזן מנכ"ל היישוב, נועם ארנון דובר היישוב, ציפי שליסל תושבת היישוב, נינתו של הרב קוק, שאף הגישה לשרה ספר פרי עטה על הייישוב היהודי בחברון, אשר ראה אור לאחרונה, וכן מנהלת שדולת ארץ ישראל אורית סטרוק.

שרת המשפטים איילת שקד אמרה לבאים, "חברון היא עיר האבות, בעת שירותי הצבאי שהיתי ביישוב ארבעה חודשים מרתקים ומאז היישוב נכנס לי חזק ללב. חברון היא אחד משלושת המקומות שנרכשו פעם אחר פעם בכסף מלא, עוד מימי אברהם אבינו, ואין איש שיכול להפריך את זיקתנו למקום. 50 שנה מאז שחזרנו למקום ולא נשוב לעזוב אותה".

ח"כ לשעבר אורית סטרוק ציינה, "שרת המשפטים הולכת בדרכו של אברהם אבינו שבחר להשקיע בחלקת קרקע בחברון. גם היא השקיעה לא מעט מיכולותיה ומפעילותה לקידומו של היישוב היהודי בחברון, ואיון ספק שהדבר יעמוד לזכותה לאורך חייה הציבוריים".