ריבלין בביקור בריאל מדריד
ריבלין בביקור בריאל מדרידצילום: חיים צח / לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נפגש היום (שלישי) עם נשיא מועדון הכדורגל ריאל מדריד, פלורנטינו פרז.

הפגישה התקיימה באיצטדיון הכדורגל של הקבוצה בעיר, סנטיאגו ברנביאו, בסימן הפעילות החברתית החינוכית המתקיימת בהובלת ריאל מדריד ועסקה בה ובפעילות הענפה אותה מוביל בית הנשיא בישראל תחת הכותרת "תקווה ישראלית בספורט: מגן הכבוד".

מיזם תקווה ישראלית אותו מוביל בית הנשיא פועל גם בתחום הספורט למינוף הכדורגל ככלי לצמצום פערים, לחיבור בין מגזרים ולהתמודדות עם תופעות של אלימות וגזענות.

"מגן הכבוד" היא תחרות בין מועדוני הכדורגל המלווה לאורך השנה קבוצות מליגות העל והלאומית ומחלקות נוער מכלל הליגות ביצירת תכניות עבודה חינוכיות ערכיות כחלק בלתי נפרד מפעילות המועדון. בכל שנה מעניק הנשיא את "מגן הכבוד" למועדונים ולמחלקות הנוער המצטיינים בפעילותם החברתית והקהילתית.

במהלך הפגישה עם נציגי ריאל מדריד, הציג צוות בית הנשיא את המיזם ואת התכנית להרחיב את פעילותו לרשויות המקומיות ולשימוש בכדורגל כמסגרת חינוכית בלתי פורמאלית. נציגי קרן ריאל מדריד גילו עניין רב באפשרות לשיתוף פעולה והצוותים ימשיכו ויעסקו בקידום תכניות משותפות גם בהמשך.

הנשיא אמר לפרז כי "לכדורגל יש יכולת לייצר שפה משותפת נדירה שחוצה תרבויות, שפות ומנהגים וכי אין דרך ברורה יותר ללמוד על חשיבותה של עבודת הצוות".

פרז הודה לנשיא על הביקור והעניק לו חולצה של הקבוצה הנושאת את שמו. בתום פגישתם ירדו השניים לכר הדשא ולחדרי ההלבשה ונפרדו בחיבוק חם.