רגב עם המדליסטים ג'רבי וששון
רגב עם המדליסטים ג'רבי וששוןצילום: דוברות

אשרת הכניסה למשלחת הג'ודו הישראלית למרוקו טרם הגיעה, כשמחר יעשו את דרכם הספורטאים הישראליים למינכן שבגרמניה, שם ימתינו לאישורים ממארגני תחרות הג'ודו או לחלופין לאישור הוועדה המרכזת של אליפות העולם במשקל הפתוח במרקש, על מנת שיוכלו להמשיך מגרמניה למרוקו וליטול חלק בתחרות היוקרתית שתתקיים בסוף השבוע הקרוב.

מי שהתייחסה אל הסוגיה שמעמידה שוב את השתתפותם של הספורטאים הישראלים בתחרויות הספורט בכלל בסימן שאלה ובפרט אלה המתקיימים בענף הג'ודו, היא שרת התרבות והספורט מירי רגב.

רגב התייחסה לאיומו של נשיא איגוד הג'ודו העולמי, מריוס וויזר שאמר כי אם הישראלים לא יורשו להתחרות באליפות במשקל פתוח במרקש, אזי שיורה על ביטולה המיידי של האליפות, אפילו ימים מספר לפני מועדה. "אני מברכת את נשיא האיגוד העולמי, מריוס וויזר, על כוונתו לבטל את אליפות העולם במרוקו אם סוגיית הויזה לנבחרת הישראלית לא תוסדר", אמרה רגב.

עוד הוסיפה השרה, "אין מקום להחלטות אנטישמיות על מזרן הג'ודו ובעולם הספורט בכלל. תחרויות שיבקשו להדיר את ספורטאינו או לדרוש מהם להסתיר את סממניהם - דינם להיעלם.
ספורטאינו ימשיכו לייצג את מדינת ישראל בגאון וללא כל מורא. על כל העולם, במיוחד מדינות ערב, להכיר ולהתמודד עם העובדה שעם ישראל חי".

עוד אמרה רגב, כי היא "מחזקת את ידיו של יו"ר איגוד הג'ודו, משה פונטי, והיא סמוכה ובטוחה שבזכות מעמדו באיגוד העולמי הסוגיה תיפתר".