אילוסטרציה
אילוסטרציהפלאש 90

הרב זאב שרון, ראש המכינה הקדם צבאית ארזי הלבנון בשילה, מקווה שהקמת בסיס לגדודים מעורבים תפתור את המתיחות שנוצרה בין הציבור הדתי לצה"ל על רקע פקודת השירות המשותף.

"התנהל כאן בירור עמוק ונוקב סביב הסוגיה הזאת של שירות אנשים מאמינים בצה"ל לבין תפיסות אחרות, ולכן אני רוצה לציין לזכות את הצבא שמשקיע היום 60 מיליון שקלים להקמת בסיס אימונים לגדודים המעורבים ולא בבא"חים הקיימים ששם משרתים חיילים דתיים, זה מעשה נכון", אומר הרב שרון.

בראיון לערוץ 7 הוא מסביר שכמו שאין כפייה דתית כך לא תהיה יותר כפייה חילונית, "יש אנשים שרוצים בנים ובנות ביחד בצבא - בסדר, אבל אי אפשר לחייב את החייל הדתי להיות עם בנות כמו שלא רוצים כפייה דתית לא רוצים כפייה חילונית.

''חייל דתי יכנס לצבא דתי ויצא דתי וכך החילוני יכנס חילוני ויצא חילוני. אנחנו לא מבקשים שיעשו צבא לדתיים אלא שיאפשרו לדתיים לשמור על עולמם הרוחני וכך הצבא מרוויח: יהיו גם גדודים מעורבים וגם חיילים דתיים איכותיים ואידיאליסטיים".

הרב שרון מנחה את תלמידיו שלא לשרת בגדוד מעורב, "לא פעם ולא פעמיים הגיעו לבוגרינו צווי גיוס לגדודים מעורבים למרות שיודעים שזו מכינה דתית, הם כנראה רוצים את האנשים האיכותיים שלנו כדי לשבח את הגדודים המעורבים - לזה אנחנו לא מוכנים, הנחתי אותם שידברו עם המפקדים שהם לא מוכנים לשרת שם, אי אפשר לכפות על חייל דתי לשרת בגדוד מעורב".