מערת המכפלה
מערת המכפלהצילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

אוהבי ארץ ישראל בארץ ובעולם כולו התבשרו בשבועות האחרונים על הענקת אישורים לבניה ביישוב היהודי בחברון.

היישוב היהודי בחברון ציפה לבשורה זו, שכאשר תמומש תאפשר פתרון חלקי למצוקת הדיור ביישוב ולקליטת משפחות בני היישוב המבקשות להמשיך את מפעל ההתיישבות של ההורים המייסדים ולחזק את אחיזתו של עם ישראל בעיר האבות והאמהות.

אישור הבניה הוא פרי מאמצים ממושכים של אנשי היישוב היהודי בחברון ושדולת ארץ ישראל, והיו שותפים לה שרים בממשלה – ראש הממשלה, שרת המשפטים, שר הביטחון, שר החקלאות, וסגני שרים – סגן שר הביטחון, סגנית שר החוץ, ועוד.

לפני האישורים צוטטו רוב חברי הכנסת מהקואליציה והממשלה בדברי תמיכה נלהבים בבניין חברון. ההחלטה עברה את אישור הדרג המדיני ונמצאת כעת בתהליכי אישור בדרגים התכנוניים והמקצועיים.

היוזמה מיועדת לבניית כשלושים דירות סמוך לישיבת 'שבי חברון', על קרקעות שנקנו לפני כמאה שנה ע"י חסידות חב"ד. עבור היישוב היהודי בחברון שסבל זמן רב ממצוקת דיור, זו התפתחות משמעותית וחשובה.

כמובן, עלות המיזם היא גדולה ביותר, החל משלב ההכנות, התכנון, מימוש הזכויות בקרקע וכו' – ועד שלב ביצוע הבניה שיתקיים, כך כולם מקווים, בהקדם.

לרגל המבצע וההזדמנות המיוחדת, החליטו אנשי היישוב היהודי לצאת לקיים מבצע התרמה ציבורי, שיאפשר לציבור הרחב של ידידי חברון וא"י להשתתף בבניין חברון.

לפרטי המבצע ולתרומות ניתן להיכנס לאתר

ב'קול הקורא' למבצע פונים תושבי בחברון לידידי עיר האבות בארץ ובעולם במסר מלכד ומעורר - "חברון עיר האבות והאמהות, העיר העברית הראשונה - עכשיו בידיים שלכם! אתם שבמשך שנים רבות באתם לחברון, אהבתם את חברון, תמכתם, התפללתם, חיכיתם ורציתם לראות את חברון בנויה - כעת זאת ההזדמנות שלכם! ברוך ה' בזכות התפילות שלכם ובזכות הפעילות המסורה והנחושה של אנשי חברון - יש אישר לבניית עשרות דירות בחברון. כעת הגיע הזמן לממש את התפילות והציפיות. כדי לקדם את הבניה יש צורך כעת בסכומים גדולים שהם מעל ומעבר לאפשרויותיו של היישוב היהודי בחברון להרים".

היישוב היהודי בחברון קורא לכל ידידי, אוהדי ותומכי חברון להצטרף למבצע, הנקרא – כמובן, כראוי לחברון – "מבצע מכפלה", שיוצא לדרך כהמשך לשבת חיי שרה, בה מצוינת קניית מערת המכפלה בכל הקהילות היהודיות בעולם.

במסגרת המבצע קוראים אנשי חברון להכפיל – "להכפיל את המסירות, הפעילות וההזדהות, ולהכפיל את התרומה לחברון".

בנוסף, תודות לסיוע של נדיבים וחברים נאמנים – התרומות יוכפלו, תמורת כל שקל - יגיעו לחברון שניים, תמורת כל מאה - מאתיים, ותמורת כל אלף – אלפיים. מטרת המבצע להגיע למיליון שח - והתרומה תוכפל לשני מיליון שיאפשרו להתניע את תהליך . התנאי הוא - להגיע לסכום היעד, ואז תוכפל התרומה. אם היעד לא יושג - התרומה לא תועבר.

אנשי חברון מסכמים את הקריאה למבצע -

"כעת - זה הכל או לא כלום. כעת - חברון בידיכם, בידי העם היהודי. האבות והאמהות, הבנים והבנות קוראים לכם - תרמו עכשיו. זאת ההדמנות שחיכינו לה שנים רבות - לא נחמיץ אותה! תרמו עכשיו והיו שותפים בבניין עיר האבות והאמהות!".

לפרטי המבצע ולתרומות ניתן להיכנס לאתר