ניסים זאב
ניסים זאבצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

חבר הכנסת לשעבר ניסים זאב מש"ס מתייחס בערוץ 7 לחשיפת ההקלטה שבה נשמע השר אריה דרעי מזלזל ברב שלמה עמאר, שלדבריו הוכיחה וחשפה את האמת על יו"ר ש"ס.

"חייבים למחות על הפגיעה בכבוד התורה ברב שלמה עמאר שהוא אחד מגדולי ישראל הגדולים ביותר. הגיע הזמן שאותו אחד יבקש ממנו סליחה ברבים, כמי שרדף אותו במשך שנים ודאג שאירועים בהשתתפותו יתבטלו'', אומר זאב.

לדבריו הרב עובדיה יוסף זצ''ל ''מחל לרב עמאר לאחר שזה ביקש ממנו סליחה ומחילה ולא יכול להיות שהמחלוקת תימשך".

ניסים זאב טוען כי קשריו שלו עם הרב עמאר הפכו אותו לבוגד בתנועה, "הייתי אומר לו 'חג שמח' והפכו אותי לבוגד, למרות שאני מכיר את הרב עמאר כבר למעלה מארבעים שנה. הגיע הזמן לחשבון נפש איך אפשר להושיב אדם בראש תנועה שמייצגת תורה וערכים כשכל כולו איש מלחמות, זורע מחלוקות, מצמיח מהומות ומחדש מזימות ומריבות".

לטענתו רק עזיבתו של דרעי תציל את תנועת ש"ס מקריסה בקלפי, "אנחנו חייבים להציל את התנועה שצוללת כעופרת במים אדירים. מאז שדרעי השתלט עליה היא צונחת בסקרים.

''אסור לתת לתנועה הזאת לקרוס, צריך לשכנע את היו"ר שיעזוב אותנו לנפשנו. הוא ממשיך להיאחז בקרנות המזבח, אבל הוא יודע מה עומד להתרחש בקרוב, אין לו שום סיכוי להמשיך ולהנהיג את התנועה כאשר קופת שרצים שהוא נושא מאחוריו, הוא נמצא הרבה זמן בחקירות ועל דברים מאוד קשים וחשדות מאוד כבדים".

ח"כ לשעבר זאב מאמין שבלי דרעי בש"ס יהיה ניתן להחזיר את האחדות ואמון הציבור במפלגה, "לציבור קשה להזדהות עם תנועה כאשר עומד בראשה אדם שתדמיתו ואישיותו מוטלת בספק, לא מאמינים לאמירות שלו כשהוא מדבר על זעקת השקופים והעניים כאשר בפועל הוא אחד העשירים, ובוודאי כאשר עיניו דומעות מחריפות הבצלים. זה אדם לא נאמן''.

לדבריו הקלטת שפורסמה השבוע ''בסך הכל חשפה את האמת שאין בו לא תורה ולא דרך ארץ".

"ש"ס קמה מתוך אחדות בנשיאות של מורנו ורבנו מרן רבי עובדיה יוסף כשכל גדולי התורה היו מלוכדים סביבה. לצערי מאז שאריה נכנס כיו"ר הוא הצליח להעמיק את השסע. אני מאמין שיבוא מנהיג חדש לתנועה הזאת שיחבר את כל הרבנים - הרב עמאר, הרב מאזוז וכל מועצת חכמי התורה צריכים כולם להתאחד.

''היהדות הספרדית מאז ומעולם היתה מאוחדת וצריכה להישאר כזו.זה ניתן לאיחוי אם היו"ר יגיע למסקנה שהוא לא ראוי להנהיג את התנועה הזאת. לא יכול להיות שהוא רואה בקריסתה ומחכה לקבורתה, אסור לתת לו את זה הוא לא האיש, ויפה שעה אחת קודם".

בתגובה לדבריו הקשים של ניסים זאב מגיב בערוץ 7 ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס), ואומר כי דרעי כיו"ר ש''ס זוכה לגיבוי ואמון מוחלט מכל התנועה וממועצת החכמים.

לדבריו ח"כ ניסים זאב תוקף את דרעי מסיבות אישיות, "לבוא ולומר על אריה דרעי שזמנו קצוב זה דמיון ואולי משאלת לב של אנשים שקשה להם לראות בהצלחתה של ש"ס. אריה דרעי רשם הישגים מרשימים בהבטחותיו לשקופים, הן בהורדת מחירי התחבורה, מחירי המים והארנונה, ועליית שכר המינימום.

''צר לי על אנשים שממניעים אישיים בוחרים לתקוף את האיש שעמד למבחן הציבור וקיבל מהם את אמונם. יו"ר התנועה השר אריה דרעי מקבל את גיבויו המלא של נשיא מועצת חכמי התורה הרב שלום כהן שרואה בו את שלוחו הבלעדי לכנסת ולממשלה, והוא האיש שאלפי אנשים חייבים לו את זקיפת קומתה של יהדות ספרד. חבל שאנשים בגלל שיקולים אישיים שיקולי אגו וג'ובים בוחרים להסיט את הדיון למקום לא נכון.

"ש"ס מאוחדת על כל 160 נציגיה ברשויות ונציגיה בכנסת אחרי יו"ר התנועה, ומחזקים את ידיו במאבקים ובהצלחותיו הכבירות, ומקווים שאנשים ידעו לכבד את דרכה של תורה ולא לפגוע בה. אדם שמדבר סרה בשלוחי דרבנן מסופקני אם יכול לעמוד בראש מוסדות חינוך ולחנך", הוסיף ח"כ מלכיאלי.