אילוסטרציה
אילוסטרציהiStock

החל מחודש אפריל 2018 יחויבו הבנקים לאפשר ללקוחות לקבל אימות בנקאי בהודעה קולית ולא רק באמצעות מסרונים.

לאור צמצום הפעילות בסניפי הבנקים בשנים האחרונות והרחבת הפעילות הטלפונית, הדרך בה הבנקים מזהים את הלקוח היא באמצעות שליחת מסרון למכשיר הנייד ובו סיסמה חד פעמית איתה הוא מזדהה לצורך קבלת מידע ושירותים.

הציבור החרדי המשתמש בטלפונים כשרים המאושרים על ידי הרבנים מצא עצמו מודר מהשירותים הללו ופניות רבות אודות האפליה הגיעו לוועדה לפניות הציבור של הכנסת. "איננו מקבלים מסרונים ואין לנו דרך להזדהות בבנק" קבלו עשרות פונים לוועדה.

יו"ר הוועדה ח"כ ישראל אייכלר ביקש מראשי מערך האבטחה של בנק ישראל לספק מענה חילופי לציבור החרדי לאבטחת מידע במענה קולי.

כאמור, בנק ישראל נענה לבקשה והודיע כי החל מט"ז ניסן יחוייבו הבנקים לאפשר ללקוחות לקבל אימות בנקאי בהודעה קולית ולא רק באמצעות מסרונים. בתשובתו הוסיף כי למרות שהחיוב יחל בתאריך האמור "עם זאת, רשאים תאגידי הבנקים לפעול בדרך זו במועד מוקדם יותר".

בבנק מרכנתיל נעתרו לבקשת ח"כ אייכלר והשיבו לפונים כי כבר "בימים אלו פועל הבנק למתן מענה חילופי על ידי שליחת הסיסמה החד פעמית באמצעות הודעה קולית".

אייכלר בירך על הודעת בנק מרכנתיל וביקש מכל הבנקים הפועלים עם הציבור החרדי להודיע מיד על הענקת שירות נאמן ב"מענה קולי" לציבור הלקוחות הנאמן שלהם.