תרג"ד 134
תרג"ד 134צילום: דובר צה"ל

לוחמי גדוד המילואים 134, אחד משלושת גדודי ההגנה של חטמ״ר 769 אשר מגן בגזרת לבנון, תרגלו השבוע את ההיערכות מול האויב במתווה צפוני, יכולות התקפה והיערכות ללחימה בשטח דרום לבנון.

שלושת גדודי ההגנה של חטמ״ר 769 מורכבים מאנשי מילואים אשר מבצעים את השלב הראשון בהערכות למלחמה - מגנים על שטחנו על ידי התבססות בגזרה, תוך שילוב של יכולות התקפה לצורך הגנה.

חשיבותם של גדודים אלו היא רבה, ולכן קיים הצורך לשמר את כשירותם ולערוך אימונים ותרגילים.

מפקד גדוד 134, סא״ל במיל׳ מיקי, סיפר לערוץ 7 כי ״האימון עמד בסימן של back to basic, כלומר חזרה לתרגולות הבסיסיות של הלוחם: קליעה, תרגילי חוליה מפלוגה בשטח פתוח ועד שטח בנוי.

"מדהים לראות כל פעם מחדש איך חיילי הגדוד מתגיייסים והופכים בכמה שעות מאזרחים ללוחמים. תנאי מזג האוויר הלא פשוטים לא עצרו את האימון שהיה מוצלח וניתן היה להבחין איך מתרגיל לתרגיל ומיום ליום משתפרים כל הלוחמים וכל מסגרת ומסגרת בגדוד.

המג"ד סיפר כי ''תרגילי הפלוגה באש חיה כבר הראו בבירור כי היסודות הוטמעו היטב בימים שעברו והרמה היתה גבוהה. שיאו של האימון היה בתרגיל גדודי מלא שיצא בלילה והסתיים עם אור ראשון ודימה סיטואציה אמיתית של כניסת הגדוד באופן מהיר וחשאי למערך הגנה ולאחר מכן יציאה להתקפה לשיפור יכולת ההגנה המרחבית.

"אני גאה להוביל את הגדוד המצויין הזה על מפקדיו וחייליו ומשוכנע כי עם ישראל בכלל ותושבי גבולה הצפוני של מדינת ישראל יכולים לישון בשקט ולדעת שיש על מי לסמוך בכל עת״, סיכם הקצין.