יצחק אבוטבול
יצחק אבוטבולPhoto by Miriam Alster/Flash90

ביום ראשון הקרוב ימלאו 16 שנים להירצחה של הדס אבוטבול הי"ד בפיגוע ירי, בעת שנסעה ממקום עבודתה ביישוב שקד לביתה במבוא דותן.

בעלה יצחק נערך לקיים את האזכרה להדס על המדרכה מול בית ראש הממשלה, שם הוא שובת רעב כחלק ממאהל המשפחות שכולות וראשי המועצות שדורשים מראש הממשלה נתניהו לתקצב את מרכיבי הביטחון והכבישים העוקפים ברחבי יהודה ושומרון.

אבוטבול הבהיר הבוקר (שישי) כי אם נתניהו לא ייענה לדרישות הביטחון של המתיישבים, "אני אקיים את האזכרה לאשתי כאן על המדרכה מול בית ראש הממשלה''.

בתו של יצחק, יובל אבוטבול, סיפרה בפייסבוק כי ''לפני 16 שנה (כשהייתי רק תינוקת בת שנה וחצי) אמא שלי, הדס, נרצחה בפיגוע ירי בכביש המוביל למבוא דותן. במהלך 16 השנים האחרונות, אבא שלי התמודד יום יום וגידל אותנו לבד, באהבה ומסירות "כפולה" ותמיד עם חיוך גדול על הפנים.

''בדרך כלל, אנחנו רגילים לציין את יום האזכרה לאימא בבית העלמין ובצורה משפחתית ומצומצמת. אבל השנה זה שונה. השנה, אבא שלי שבדרך כלל כל כך שקט, החליט להפסיק לשתוק ולהצטרף למאבק המשפחות השכולות למען ביטחון בכבישים וביישובים. כבר 18 ימים שאבא עולה יום-יום לירושלים וכבר 6 ימים שהוא שובת רעב", סיפרה.

הדס ביקשה מעם ישראל לבוא ולקחת חלק באזכרה שתיערך ביום ראשון בשעה 16:00 אחר הצהריים. ''יום האזכרה מתקרב והחלטנו שהשנה נציין את היום המיוחד הזה יחד עם כל עם ישראל בירושלים – מול בית ראש הממשלה כחלק מהמאבק שאבא מוביל.

"אני לא רגילה לבקש דברים, בטח לא מאנשים שאני לא מכירה, אבל אני באמת מבקשת מכם- אחים שלי- בואו לחזק ולהיות איתנו ברגעים האלה. אבא שלי צריך את החיבוק הזה, המשפחות השכולות גם.
מקווה שתגיעו – יום ראשון, רחוב עזה 4, ירושלים, בשעה 16:00''.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, ממובילי המאבק, אמר "כואב מאוד שהגענו למצב הזה, אנחנו מצפים מהממשלה להתעשת ולתת התחייבויות משמעותיות שמתאימות להחלטה של הדרג המדיני שהתקבלה בנושא. אנחנו נלחמים כאן על חיי אדם, לא על איכות חיים. אסור שהנושא הזה יתעכב עוד".

בלעדי: אלמנת הקצין נפגשה עם רה"מ ופרצה בבכי