הקלטה
הקלטהצילום: ISTOCK

עו"ד איתמר בן גביר תוקף בחריפות את הצעת החוק של יו"ר הקואליציה ח''כ דוד ביטן (הליכוד) ולפיה ייאסר להקליט שיחה בלי ידיעתו של הצד המוקלט.

לדברי עו"ד בן גביר, "המדובר בהצעת חוק אומללה שאם חס ושלום תעבור עשויה לפגוע קשה מאוד ביכולתו של האזרח הקטן להתמודד מול הכוח של המשטרה ורשויות אחרות".

הוא הסביר כי ''בחלק גדול מהתיקים, הראיות של האזרחים הן הקלטות - אם זה שוטרים שמתעללים, מכים ומרביצים, אם זה הקלטות מול חברות הסלולר או חברות הביטוח ואם זה הקלטות מול כל רשות אחרת שמנצלת כוחה נגד האזרחים''.

עו"ד בן גביר מזהיר כי ''הצעת החוק של ביטן תביא לכך שלאזרח לא תהיה יכולת להביא ראיות ובית המשפט באופן טבעי מאמין יותר לשוטרים".

לדבריו לא מעט תיקים הסתיימו בזיכוי או פיצוי נגד המשטרה בזכות הקלטות שהציג בן גביר במהלך הדיונים בבית המשפט "מעכשיו יהיה אסור לשלוף את ההקלטות הללו, ולמשטרה ולפרקליטות כמו גם לחברות הביטוח, האשראי והסלולאר יהיה יתרון אדיר" .

הצעת החוק של ביטן נועדה כדי להחליש את התקשורת אולם עו"ד בן גביר מדגיש כי בסופו של יום מי שייפגע אלו הם האזרחים שומרי החוק.

''אני גם בעד שתקשורת תוכל להקליט ולהביא ראיות, אמנם לא מעט מעיתונאים הם אנשי שמאל אך אין לי ספק שאם תשאלו את קלמן ליבסקינד, אראל סגל ואחרים, גם הם יצאו נגד הצעת החוק הבעייתית הזאת.

''מעבר לכך, בסופו של יום כפי שכולנו יודעים המשטרה חסינה. את התקשורת יחריגו מהחוק ומי שיפסיד אלו הם האזרחים. הצעת החוק של ביטן היא סכנה לדמוקרטיה, ואני מצר על כך שיושב ראש הקואליציה אמנם מחפש ובצדק להחזיר למשטרה ולתקשורת אבל בסוף מי שיפסיד אלו הם האזרחים".