רשות המיסים
רשות המיסיםאילוסטרציה / פלאש 90

כתב אישום הוגש היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד מפקחת במשרדי מיסוי מקרקעין רחובות.

המפקחת מואשמת בלקיחת שוחד ושיבוש מהלכי משפט, עבירות אותן על פי כתב האישום ביצעה במסגרת תפקידה, וזאת בנוגע לנכס בעיר אשדוד.

הנאשמת עבדה כמפקחת במשרדי מיסוי מקרקעין רחובות והיתה אחראית על העיר אשדוד. תפקיד זה כלל בין היתר הוצאת שומות בגין מגרשים, חנויות, שלדים, מניות באיגודי מקרקעין, תמ"א 38 ופינוי /בינוי.

בחודש 3/2016 בוצעה עסקת מכר דירה ברובע הסיטי בעיר אשדוד, במסגרתה ייצג עו"ד א' את המוכר בכל שלבי מכירת הדירה כולל ייצוגו מול משרדי מיסוי מקרקעין. במסגרת השומה העצמית שערך עו"ד א' עבור המוכר הונפק שובר תשלום מס שבח בסך כ- 68,000 ש"ח בשל מכירת הדירה, סכום ששולם במלואו על ידי המוכר.

על פי כתב האישום, ב-18 בדצמבר אשתקד שוחחה המפקחת בטלפון עם עו"ד א' בהקשר לשומה של מכירת הדירה, וביקשה לקיים עימו פגישה באופן דחוף. השניים קבעו להיפגש בסמוך לעיריית אשדוד באותו היום.

במעמד הפגישה ציינה המפקחת בפני עורך הדין כי קיימות עסקאות באותו פרויקט עם שווי מכירה גדול יותר בהקשר לנכסים הדומים לדירה בפרויקט. עוד ציינה המפקחת מחד ששווי המכירה האמתי של הדירה נע בין 3,000,000 ש"ח לבין 3,200,000 ש"ח. אך מאידך היא טענה שהיא יכולה לסגור את תיק השומה של המוכר בגין מכירת הדירה ואף לדאוג לו להחזר מס, אך זאת רק במידה שהמוכר ישלם לה על כך.

המפקחת הוסיפה וציינה, "חבל שהוא ישלם הרבה מס. עדיף שישלם לי". המפקחת אף ביקשה מעו"ד א' כי לא יספר על ההתקשרות ביניהם לאף גורם.

בהתאם למסכת אירועים זו אשר אף כללה קשר טלפוני לרבות הודעות בין המפקחת לעו"ד א' לאחר תאריך הפגישה, החליטה המשטרה להפעיל את עו"ד א' כסוכן משטרתי.

במסגרת פעילות זו התקיימה ב-31 בינואר השנה שיחה טלפונית בין עו"ד א' לבין המפקחת, במסגרתה התבקש עו"ד א' על ידי המפקחת להעביר לה סכום הנע בין 15,000-20,000 ש"ח בעד פעולותיה, והשניים קבעו להיפגש למחרת היום.

השניים אכן נפגשו למחרת ברחבת החניה בסמוך לעיריית אשדוד, ובמהלך הפגישה אישרה המפקחת לעו"ד א' כי היא סוגרת את השומה בהקשר לדירה ואף תעביר את אישורי המס הסופיים באופן אישי באותו היום לידיו. כן ציינה כי יועבר החזר מס ישירות לחשבון הבנק של המוכר.

במעמד הפגישה העביר עו"ד א' לידי המפקחת 5000 ש"ח בשטרות מסומנים שנמסרו לו מבעוד מועד על ידי המשטרה. לאחר העברת הכסף ציינה המפקחת בפני עו"ד א' כי שווי הדירה האמורה לצרכי מס הינה מעל 3,000,000 ש"ח וכי הייתה צריכה להעלות את שווי הדירה לצרכי מס אך כאמור לא עשתה כן. בנוסף נתנה המפקחת את הסכמתה לכך שסכום השוחד שתקבל יעמוד על 20,000 ש"ח.

באותו מפגש ציינה המפקחת בפני עו"ד א', כי תעביר לידיו עסקאות אחרות בפרויקט המלמדות על שווי נמוך אשר יוחס לדירה, וזאת לצרכי מס, הגם שמידע זה חסוי ואין למוסרו במסגרת תפקידה.

בד בבד עם הגשת כתב האישום הגישה הפרקליטות בקשה להארכת תנאים מגבילים שהוטלו על המפקחת, לרבות הפקדה כספית, התחייבות עצמית, ערבות צד ג' ועיכוב יציאה מהארץ.