דוד הריסון
דוד הריסוןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

לאחר שנה שלמה בה היה הרב דוד הריסון נתון במעצר בית, בעקבות כתב אישום חמור שייחס לו מעשי אונס בתלמידה בת 14 באולפנה בה לימד, חזרה בה הפרקליטות במכתב האישום נגדו בעקבות "התפתחות ראייתית" שלא פורטה.

בראיון ל"ישראל היום" הגיב הרב הריסון לזיכוי, ואמר: "ידענו אני, בני משפחתי וחבריי, שאני נקי לחלוטין. אני שמח שעכשיו כולם יודעים זאת".

לדברי הרב הריסון, התלמידה שהתלוננה היא תלמידה שהוא לא לימד באופן ישיר. "מעולם לא החלפתי איתה מילה", אמר. "לצערי, התיק התגלגל מהר להפצה תקשורתית עצומה. התחושה שלי היתה שאחרי פרסום כל כך גורף והחלטי החוקרים לא היו מסוגלים לרדת מהעץ שעליו הם טיפסו למרות התיק הרעוע".

"לחוקרים היתה מוטיבציה גבוהה להגיע להישגים בגלל שהם ראו בזה תיק תקשורתי: רב באולפנה שמתעלל בתלמידה קטינה", הסביר. "החוקרים קבעו את עמדתם אחרי עדות המתלוננת. כל מה שחיזק אותם הם לקחו וכל מה שהוכיח נגד הם השליכו הצידה. היה ברור שיש פה אפילו חוסר היתכנות: איך ניתן לבצע עשרות עבירות במרכז בית ספר, במהלך יום הלימודים, תחת עיניהן של מורות ומאות תלמידות ואף אחת לא שומעת ולא רואה? לא לפני? לא אחרי? המשטרה התעלמה מכך".

הרב הריסון לא אהב את ניסוח הודעתה האחרונה של הפרקליטות, שכתבה ש"אין סיכויים מבוססים להרשעה". לדבריו, "זה עושה רושם כאילו קרה משהו ואי אפשר להוכיח, זו זריית חול, כדאי היה שיאמצו מילים כמו 'טעינו' ו'סליחה'. נעשה לי עוול נוראי. אני נקי מכל רבב".