פורר: הפלסטינים צריכים להכיר בכך שניצחנו

חברי שדולת 'ניצחון לישראל' בכנסת, ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) וח"כ אברהם נגוסה (הליכוד) יפגשו ביום רביעי עם חברי קונגרס בשדולה התאומה בוושינגטון.

לראשונה ישתפו הצדדים פעולה בנושא המדיני ויקראו לממשל האמריקאי לאפשר לממשלת ישראל לפעול לפי שיקול דעתה כדי להביא לסוף הסכסוך עם הפלסטינים. "ללא הכרה של הפלסטינים בישראל לא יהיה הסכם".

בראיון לערוץ 7 מספר פורר על מטרת הביקור. "הגענו לביקור בארה"ב כשדולה לקידום התודעה על הניצחון הישראלי. זה נשמע בומבסטי אבל על זה אנחנו נלחמים כבר 120 שנה. הכרה במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. הגיע הזמן שהצד הפלסטיני יבין שלא יהיה משא ומתן בלי שתהיה הכרה במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. ללא הכרה אנחנו טוחנים מים".

לא נראה שהצעד הזה הולך לקרות בקרוב

"אז זה לא יקרה בקרוב. עד שהפלסטינים יבינו שהם עומדים מול קיר ברזל. ב-25 שנים האחרונות הערבים מצאו סדק בקיר הברזל והצליחו לקבל ויתורים ושליטה על שטחים בלי לתת משהו. הסכסוך נשאר טריטוריאלי כשבעצם הסכסוך אידאולוגי. נשארנו באותו מקום רק במצב פחות טוב ממה שהיינו לפני 25 שנים".

הסכמי אוסלו עדין רלוונטיים?

"הסכמי אוסלו יצרו מצב קיים בשטח אבל ברור לחלוטין שמתווה אוסלו כשל. ההיסטוריה מלמדת אותנו שמאיפה שיצאנו נכנס טרור והויתורים על שטחים לא הביאו לשלום. אנחנו מוכנים לעשות ויתורים כואבים ומדינת ישראל הוכיחה את זה אבל לפני כן הפלסטינים צריכים להכיר בעובדה שהם הפסידו ואנחנו ניצחנו, לזנוח את רעיון השמדת מדינת ישראל ואז נראה מה הם מקבלים ומה אנחנו מקבלים"

ויתורים? הממשל האמריקאי מדבר על שלום כלכלי?

"אנחנו מדברים על שליטה בשטח וזה כולל ויתורים. כדי שיהיה שלום בשטח הצד השני חייב בהכרה במדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. הם חייבים לזנוח את הרצון לחסל את מדינת ישראל. שאנחנו קוראים את ספרי הלימוד הפלסטיני בבתי הספר ורואים את ההסתה ושמדינת ישראל לא קיימת בכלל, איך אפשר בכלל לשבת למשא ומתן. זה תנאי מקדים לכל התקדמות וכל הסכם. אף מדינה בעולם לא תלחץ על ישראל להגיע להסכם מבלי שתהיה הכרה שישראל ניצחה".

מה מטרת הפגישה?

אנחנו מנסים להפעיל לחץ על הממשל בישראל ועל הממשל האמריקאי ולשים את העניין כאבן יסוד לכל התקדמות למשא ומתן ברגע שאנחנו נגיד זאת וגם האמריקאים והאירופאים בסוף גם הפלסטינים יבינו".

שנה לממשל הנשיא טראמפ, אתה מרוצה?

"אני תמיד משווה לאלטרנטיבות. יש ממשל אוהד וידידותי ממש. אנחנו עובדים עם הממשל האמריקאי בצורה מלאה ואני מרוצה".