בוגרת האולפנה והטכניון שמזיזה רכבות

הכירו את מרים, אם צעירה מהקהילה הדתית בלוד, שמנהלת ומתכננת את מסילות הרכבת החשובות ביותר בישראל.

יוני קמפינסקי, לוד , כ"ד בחשון תשע"ח | עודכן: 18:33

מרים פיאניקה
מרים פיאניקה
צילום: יוני קמפינסקי



טוען....

ביקרנו בתחנת הרכבת בלוד מחוץ למשרדי הנהלת רכבת ישראל כדי לפגוש את מרים פיאניקה. אישה דתייה תושבת לוד, בת 26, מהנדסת בניין שמנהלת פרויקטים בקו איילון ברכבת ישראל.

"זה מקצוע מדהים ומעניין", מספרת מרים בשיחה עם ערוץ 7, "אני ממליצה לכמה שיותר נשים, גם דתיות וגם לא דתיות, ללמוד הנדסה אזרחית, ובכלל ללמוד את מקצועות ההנדסה. אני מעודדת בחורות צעירות ללכת ללמוד גם מקצועות שהם לאו דווקא המקצועות הטריוויאליים ש"רצים" אצלנו בציונות הדתית".

כשומרת מצוות, מרים נשאלת רבות על עבודות הרכבת בשבת. "כמובן שאני לא עובדת בשבת ומעולם לא נדרשתי לעבוד בשבת", היא מבהירה ומציגה את העמדה הרשמית של רכבת ישראל, "כחברה ממשלתית, רכבת ישראל לא נותנת שירות בשבת. במידה ומתעורר איזשהו צורך תפעולי - רכבת ישראל ישראל פועלת על פי חוק ובהתאם להנחיות הממשלה".

"מקצוע מדהים ומעניין"
צילום: יוני קמפינסקי

תחת אחריותה של מרים נמצאות מסילות איילון של הרכבת, כולל כל המסילות מתחנת ההגנה ועד תחנת הרצליה. הפרויקטים העיקריים שהיא מנהלת הם שדרוג שתי תחנות נוסעים (סבידור והשלום), הכפלת מסילות החוף, הסדרת מסילות איילון, ביצוע מסילות חדשות בתוואי איילון (כחלק מחיבור הקו המהיר לירושלים, קו 531 רכבת השרון).

ברכבת ישראל מציינים שקו איילון הוא הקו הקריטי והחשוב ביותר מכל 1,500 ק"מ של המסילה בישראל. למעשה כמעט כל קו רכבת מדרום ומצפון עובר בקו איילון. מכיוון שמדובר על צוואר בקבוק רכבתי, מרים פועלת להכפיל את כמות המסילות בתוואי על מנת להכין את הרכבת לדור הבא, בו תוכל להסיע יותר נוסעים, ליותר תחנות בהרבה יותר רכבות.