השמש חוזרת לקאריביים
השמש חוזרת לקאריבייםצילום: יחצ

השבוע: שביל חדש לחלמוניות, שמש בקאריביים, החודש הטוב בתיירות, רפת בפפואה, אתר חדש למוזיאון ועוד.

שביל החלמוניות

שביל הליכה חדש- בפסטיבל החלמוניות בגוש עציון. במזרח גוש עציון, למרגלות הגן הלאומי הרודיון בספר המדבר, ישנה פריחה חורפית מרהיבה של חלמוניות צהובות, המתחילה בראשית נובמבר ונמשכת כחודש.

לקראת הפריחה העונתית - בעמותת תיירות גוש עציון בשיתוף עם בית ספר שדה כפר עציון יקיימו בשישי הקרוב את פסטיבל החלמוניות. השנה ייחנך בפסטיבל שביל הליכה חדש שנסלל באזור החלמוניות בעמק תקוע, ויתקיימו סיורים מודרכים באזור- ללא תשלום. במקום ייערכו גם פעילויות חינם לילדים וכל זאת על מרבד צהוב יפהפה ופורח ונוף מדברי עוצר נשימה.

פשוט, לצאת לטבע ולהגיע לפסטיבל ולהנות מפריחה מרהיבה של החלמוניות והפעלות לכל המשפחה ללא עלות ובמרחק נגיעה מהבית...

נפגשים בכפר אלדד למרגלות גן הלאומי הרודיון ביום שישי כ"ח חשוון (17.11.17) בין השעות 9:00-14:45 האירוע בחינם!

צילום: בית ספר שדה כפר עציון

החודש והשנה הטובים בתיירות

בחודש אוקטובר 2017 נכנסו לישראל 426.4 אלף תיירים - עליה של 57% ביחס לחודש אוקטובר אשתקד. בתשעה החודשים הראשונים של 2017 במצטבר נכנסו לישראל כ-3 מיליון תיירים- עליה של 26% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. סה"כ ההכנסות מתיירות בחודש אוקטובר נאמדות בכ-584 מיליון $.

במקביל, קיבל השבוע שר התיירות יריב לוין את פניו של התייר השלושה מיליון השנה.

רפת ישראלית בפפואה

היסטוריה בפפואה גינאה החדשה: השבוע החלו לפעול במדינה הרפת והמחלבה הראשונות ביוזמה, תכנון ובעלות ישראלית.

עד כה כל מוצרי החלב בפפואה היו מיבוא וכעת לראשונה יכולים תושבים במדינה לשתות חלב מתוצרת מקומית.

הפרויקט חייב הקמת תשתית חדשה מהיסוד כולל שטחי גידול של מזון לפרות, מחסני זרעים ואחסון הגרגירים, מערכת אמינה לאספקת חשמל, מערכות צינון וקירור לנוחות הפרות, מכון חליבה טכנולוגי, מחלבה לעיבוד החלב והכשרת צוות מקומי לניהול ותחזוקת הרפת.

הרפת בפפואה היא יוזמה של , LR GROUPחברה ישראלית המתמחה בהקמת כפרים ומשקים חקלאיים ברחבי העולם ומאחר ובפפואה גינאה החדשה אין פרות מתאימות הובאו לפני מספר חודשים 515 עגלות מניו זילנד בעלות נתונים גנטיים של תפוקת חלב גבוהה.

רפת בפפואה
רפת בפפואהצילום:יחצ

אוסף הברון דוד גינצבורג

הסכם לשיתוף פעולה בין הספריות הלאומיות של ישראל ורוסיה של אוסף הנחשב לאחד מאוספי הספרים וכתבי היד היהודים החשובים בעולם מביא לתוצאה שנוכל כולנו להיחשף לעשרת אלפים ספרים מודפסים, כתבי יד, אינקונבלות (דפוסי ערש), ובסך הכל אלפי יצירות מימי הביניים, בשלל תחומים מדעיים, פילוסופיים ותורניים.

אוסף כתבי היד יעבור סריקה ודיגיטציה והוא יונגש לציבור הרחב באמצעות אתר ״כתיב״, שעלה לאחרונה באתר הספרייה הלאומית.

שייט חורף בטבע

שיט בחורף
שיט בחורףצילום:קליק דיגיטל

נכון שהירדן הוא לא אחד מנהרות קנדה או נהר ה"פוטלאפו" בצ'ילה וגם לא נהר ה"זנסקר" בנפאל. אך הירדן שלנו, הוא נהר שעד כה חל איסור לשוט במימיו בעונת החורף. רק השנה הצליחה הנהלת קייקי כפר בלום לקבל אישור שייט בחורף לטובת קבוצות ויחידים שירצו לחוות את הירדן בעוצמות הטבעיות של החורף כשהטמפ' צונחות. ימים בהם זרימת המים במסלול השייט גוברת, הערוץ נקי, פכפוך המים וצלילי הטבע מתגברים ואילו רעשי רקע אנושיים ישמעו מינוריים. מצוידים בחליפות צלילה המבודדות קור שנרכשו במיוחד במהלך הקיץ בחו"ל, חגורות הצלה , מצב רוח טוב וחיוך רחב על הפנים יצאו המבקרים לשייט במסלול הארוך, כשעתיים וחצי של מפגש עם הטבע המרהיב של הנחל, במהלך השייט מספר עצירות מפתיעות, לקפה מהביל, תה צמחים או סיידר חם. לכל מספר סירות יתלווה מדריך מיומן.

בהרשמה ובתיאום מראש 1-700-50-66-11

אתר חדש למוזיאון ישראל

לאחר עבודת עומק שארכה כשנתיים השיק השבוע, מוזיאון ישראל את אתר האינטרנט החדש שלו והוא נמצא עתה בתקופת הרצה. האתר החדש נבנה בדגש על חוויית השימוש של מבקרי המוזיאון ומציע מעבר להעשרת הביקור הפיזי, גם צפייה וירטואלית באוסף המוזיאון ובתערוכותיו לאורך השנים. בתקופת ההרצה נצפו יותר מ-3 מיליון עמודים באתר על ידי יותר מרבע מיליון גולשים מכל רחבי העולם, כולל מדינות אויב.

במסגרת האתר החדש החליט המוזיאון להנגיש לציבור לא פחות מ-16,000 פריטים מעולם האמנות, הארכאולוגיה והתרבות והאומנות היהודית.

כך, למשל, ניתן לסייר וירטואלית בתערוכת "הורדוס: מסעו האחרון של מלך יהודה" הנחשבת לאחת התערוכות המצליחות ביותר בישראל אי-פעם, ולהאזין למדריך הקולי בהנחיית אוצרי התערוכה.

האתר משתמש בטכנולוגיה חדשנית של קוד פתוח ((Open Source ושם דגש על נראות וחוויית המשתמש ומותאם לבעלי מוגבלויות. אתר המוזיאון: http://www.imj.org.il/

השמש חוזרת אל הקאריביים

סופת ההוריקן אירמה הסבה נזקים רבים לתושבים ולתשתיות של האיים הקאריביים, אך הממשלים המקומיים עם קצת עזרה מבחוץ... הצליחו להחזיר את השקט לנוף הפסטורלי.

כחלק מתוכנית שיקום לאומית יחל תאגיד השייט רויאל קריביאן בהפלגות ליעדים המרוחקים כאשר השייט הקרוב יצא כבר ממש בסוף החודש לסאן חואן, פאורטו ריקו וסנט מרטין.

אורחי הקרוזים יוכלו ליהנות ממסע מיוחד ויוצא דופן ובין מגוון החוויות יוכלו המבקרים לצפות ביופי הטבעי, באבני דרך היסטוריים ומתרבות הייחודית לאיים. בסאן חואן ניתן יהיה לבקר באתרים עתיקים ולפקוד מבצרים מרשימים כאשר כל תייר יוכל לבחור בין נסיעה באוטובוס, רכיבה על אופניים, הליכה ברגל או להתנייד בצורה "מתוחכמת" על סאגוואי. בנוסף לאתרים ההיסטוריים תינתן האפשרות גם לבקר באזורים הכפריים של האיים ולתפס עד Cueva Ventana, "מערת החלון" הנמצאת באי סאן חואן וניצבת על צוק בגובה 800 רגל.