הנשיא עם אנשי IACלע"מ, צלם: רועי אברהם, מקליט: בן פרץ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ביקר היום (שני) במרכז הקהילתי הישראלי-אמריקאי "שפר" שבלוס אנג'לס, והשתתף באירוע מיוחד שנערך ביוזמת ארגון ה-IAC יחד עם הקונסוליה הישראלית בלוס אנג'לס.

במהלך האירוע נאם ריבלין בפני מאות ישראלים-אמריקאים על חשיבות תפקידה של הקהילה, ועל האתגרים וההזדמנויות שניצבים בפניה.

"אני מאוד שמח להיות כאן היום", אמר הנשיא, "בביקורים בחו"ל אני מקפיד כמובן לפגוש את הקהילה היהודית במקום אבל קהילה ישראלית זה משהו אחר".

הנשיא סיפר על מפגשיו מפעם לפעם עם צעירים וצעירות שעלו במסגרת גרעין צב"ר. "הם ההוכחה הכי טובה לזה שציונות, אהבת הארץ ותחושת שייכות ואחריות כלפי ישראל הן תכונות שעוברות בירושה", אמר הנשיא לבני משפחותיהם של העולים במסגרת גרעין צבר.

"יהודי התפוצות הם חלק בלתי נפרד מאיתנו", הדגיש הנשיא, "העם היהודי הוא עם אחד, גם אם יש משברים, צריך להתמודד איתם בכנות ובאומץ. גם אם אתם כאן ואנחנו בישראל, יש לנו אתגרים משותפים. בניין המולדת המשותפת שלנו לא נשלם".

הנשיא הדגיש את חשיבותו של הדיאלוג עם ישראלים החיים בכל העולם וכי הוא רואה בהם כח חשוב עבור מדינת ישראל. "חשוב שתזכרו שיש לכם בית בטוח במדינת ישראל. אני יודע שאתם השגרירים שלנו כאן, הגשר בין הישראלים בארץ ליהודים כאן ובין ישראל לארצות הברית. אתם מכירים בצורה הטובה ביותר את המציאות הישראלית ולכן אתם יכולים לתווך אותה. מה שברור בישראל, לא מובן מאליו בניכר ואתם מסייעים לשמר כאן מסורת יהודית ישראלית, לשמור על השפה העברית ולהביא אותה אל הקהילות".

לקראת חגיגות ה-70 למדינת ישראל הדגיש הנשיא: "יש לנו הרבה במה להתגאות. אני מגיע מביקור בספרד. הייתי בשנה האחרונה גם בגרמניה, בהודו ובוויאטנם. ישראל הקטנה היא מעצמה. מעצמה בכל הנוגע לתרבות ולחינוך, ליזמות ולחדשנות - בהיי טק ובאקדמיה, בחקלאות, ברפואה ובביטחון".

"זהו כבוד גדול עבור הקהילה הישראלית-אמריקאית לארח את הנשיא ריבלין באירוע מיוחד זה", אמר מנכ"ל ארגון ה-IAC שוהם ניקולט והוסיף, "במהלך העשור האחרון, הוביל ארגון ה-IAC שינוי תפיסתי משמעותי בכדי לעצב מחדש את מערכת היחסים בין ישראלים-אמריקאים למדינת ישראל. ביקור הנשיא מהווה ציון דרך משמעותי הממחיש את תרומתה האדירה של הקהילה, כאשר בכירים ומנהיגים מובילים מכירים בה כנכס אסטרטגי חשוב ומשפיע".

ביקור הנשיא מגיע כשבוע לאחר חתימתה של הוועידה השנתית הרביעית של ארגון ה-IAC בוושינגטון די סי, במסגרתה הוא שלח סרטון ברכה לאלפי הנוכחים. בכנס השנה, שנחשב לאחד הגדולים והמשפיעים ביותר בקרב הקהילה היהודית בארצות הברית, השתתפו שורה של מנהיגים, אושיות ציבור, אנשי עסקים מובילים ולמעלה מ-2,700 ישראלים-אמריקאים מרחבי ארה"ב- הישג היסטורי עבור הארגון שמציין השנה 10 שנים להקמתו.

מרכז "שפר" הינו המרכז הקהילתי הישראלי-אמריקאי הראשון מסוגו בארה"ב, שהוקם במטרה לשמש כמקום מפגש חברתי-תרבותי תוסס, דרכו יוכלו חברי הקהילה הישראלית והיהודית-אמריקאית כאחד, להתחבר, לבנות זהות משותפת ולחזק את הקשר למדינת ישראל. במרכז מבוססים הצופים המקומיים ומגוון ארגונים יהודיים ופרו-ישראליים נוספים ומתקיימים בו שלל אירועים תרבותיים, הרצאות, סדנאות ותכניות לפיתוח מנהיגות קהילתית בקרב הדור הצעיר.

ארגון הקהילה הישראלית-אמריקאית (IAC), שנולד בלוס אנג'לס ב-2007, הוא כיום הארגון אשר גדל באופן המהיר ביותר בקרב העולם היהודי ברחבי התפוצות, פועל בפריסה של 15 סניפים ברחבי ארה"ב: בלוס אנג'לס, ניו יורק, בוסטון, ווישנגטון, מיאמי, פילדלפיה, סיאטל, שיקגו, לאס וגאס, ניו ג'רזי, יוסטון, סן פרנסיסקו, קולורדו, אריזונה וסן דייגו. באמצעות התוכניות, הפרויקטים והאירועים השונים מגיע הארגון לכמיליון ישראלים –אמריקאים החיים בארה"ב. הארגון פועל לבנות קהילה משולבת ומאוחדת של ישראלים-אמריקאים אשר מחזקים את הזהות היהודית והישראלית של הדור הבא, מחזקים את הקהילה היהודית-אמריקאית ופועלים לחיזוק הקשר בין ישראלים ואמריקאים.