הרב אברהם יוסף
הרב אברהם יוסףפלאש 90

סגן נשיא בית משפט השלום בתל אביב, השופט צחי עוזיאל, גזר בצהריים (שני) עונש של חמישה חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי בסף 75 אלף ש"ח על הרב אברהם יוסף, רב העיר חולון לשעבר, אשר הורשע בעבירה של הפרת אמונים.

גזר הדין נקבע בהתאם להסדר טיעון שהושג בין הרב יוסף ובין הפרקליטות, שכלל גם התפטרות של הרב יוסף מתפקידו כרב העיר חולון ומכהונתו כחבר במועצת הרבנות הראשית.

נציין כי הרב יוסף הורשכע כאמור בשתי עבירות של הפרת אמונים. השופט קבע בהכרעת הדין כי התנהלותו של הרב יוסף בנוגע לאישור שימוש בבשר המושגח על ידי כשרויות מהודרות, בכל הנוגע לבד"צ בית יוסף הנמצא בשליטת בני משפחתו, לקתה בניגוד עניינים חמור.

מדובר במעשים שנעשו בעיר חולון בה כיהן כרב העיר וכאחראי על מחלקת הכשרות, וכן בעיר אור יהודה, בה מונה לשמש כממלא מקום הרב לנושא הענקת תעודות כשרות.

"מעשיו של הנאשם הביאו לקידום גוף אחד שיש לו אינטרס לגביו ולמניעת תחרות חופשית בערים המדוברות, ומשכך פגעו הן בגופי הכשרות הפרטיים האחרים, הן בבעלי העסקים, והן בציבור צרכני הכשרות, אשר לו בעיקר חב הנאשם חובת נאמנות מתוקף תפקידו, כאשר יש לזכור כי בענייננו פגיעה זו אירעה בפועל (אם כי, כאמור, אין צורך בהוכחת התוצאה לצורך הרשעה בעבירה)", כתב השופט.