לא מהחמוצים. נחמן שי
לא מהחמוצים. נחמן שיפלאש 90

אולי זו השפעת נאום החמוצים של נתניהו, אולי סגנון אופוזיציוני אחר ואולי ראייה מפוכחת של המציאות. בניגוד לחבריו באופוזיציה המקפידים להלין על ראש הממשלה כמי שמדרדר את מצבה של ישראל, בחר חבר הכנסת נחמן שי להציג עמדה הפוכה, דווקא כזו המשבחת את מצבה של ישראל תחת שלטון נתניהו.

את הדברים אמר חבר הכנסת שי, איש מפלגת העבודה, במסגרת דיון 40 חתימות שהתקיים אתמול (שני) במליאת הכנסת בנוכחות ראש הממשלה, אך כחלק מתפיסת עולמו לפיה דווקא במצבה הטוב של ישראל ראוי שנתניהו יפנה לאפיק מדיני.

בדבריו מתייחס חבר הכנסת שי לתחומים שונים בהם מצבה של ישראל טוב בעידן נתניהו – ביטחון, כלכלה, יחסים בינלאומיים ומשילות.

ח"כ שי פנה בנאומו ישירות לראש הממשלה ואמר: "עם ההישגים הצבאיים שהיו לנו, להם היית שותף, והחשש של הפלסטינים לפתוח בטרור מחדש, עכשיו היא ההזדמנות לקדם הסדר מדיני; ישראל נמצאת במצב כלכלי סביר, האווירה הבינלאומית נוחה, אנו ביחסים טובים עם ארה"ב ובמזרח התיכון מחייכות אלינו מדינות שונות. יש לך עכשיו רגע של חסד - עליך לנצל אותו ולעשות היסטוריה".

עוד הוסיף שי וטען כי דווקא בכוחו של נתניהו, היודע למשול, יש להגיע למטרות מדיניות, אם רק ירצה בהן: "אתה ואני מכירים כבר 40 שנה. עברנו דרך משותפת, ארוכה ומוצלחת. אני מכיר את יכולותיך ומעריך אותן, אני יודע שאתה יכול. המשילות היא לא הבעיה שלך, כשאתה מציב לעצמך מטרה אתה מגיע אליה. אני שואל אותך, מדוע אינך מסמן כמטרה ראשית את ההסדר השלום בין ישראל לפלסטינים? מה תשאיר לילדים, לנכדים ולנינים שלנו. עכשיו זו העת״.

מסתבר שאפשר להיות אופוזיציה גם בלי להיות חמוצים.