חוגגים את הצלחת מאהל המחאה

ביהודה ושומרון חגגו אמש (ראשון) את הצלחת המאבק שהובילו ראשי מועצות ומשפחות שכולות מיו"ש מול בית ראש הממשלה, שבזכותו נענה ראש הממשלה בנימין נתניהו לדרישות והבטיח להעביר לאלתר מאות מיליוני שקלים לטובת כבישים עוקפים ומרכיבי ביטחון ברחבי יהודה ושומרון.

באירוע השתתפו שרים וחברי כנסת, נציגים מיישובי השומרון, בני המשפחות השכולות הדס מזרחי, אדווה ביטון, איציק אבוטבול ובתו אדווה, ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ראש מועצת בית אריה אבי נעים וראש מועצת קריית ארבע מלאכי לוינגר.

יו"ר הקואליציה ח''כ דוד ביטן (הליכוד) אמר "נכון שאנחנו ממשלה לאומית אבל לפעמים צריך דחיפה. את הדחיפה הזו נתתם למאבק הזה ראשי הרשויות והמשפחות שכולות, זה היה מאוד חשוב כי כל אחד רוצה לקבל תקציב ולפעמים לחצים עוזרים וזה מה שהיה כאן. לכן המאבק הזה היה מאוד חשוב. כל הכבוד''.

ח''כ ביטן הוסיף כי הוא עומד מאחורי ההתחייבויות שעליהן חתם ראש הממשלה, "נכון שלא צריך ללחוץ על ראש ממשלה שהוא ימני וההתיישבות חשובה לו, אבל זה לא מזיק. אנחנו נעמוד מאחורי ההתחייבות הזו, אנחנו נדאג שהיא תקוים במהירות ובמועדים שהבטיחו לעשות את זה וזה יהיה מאוד מהיר''.

השר להגנת הסביבה זאב אלקין (הליכוד) הדגיש כי ההישג של מאהל המחאה לא היה מגיע בלי המאבק הנחוש. "לסייע זו הייתה החובה שלנו. אני חבר קבינט, אם אני לא אבוא לעצרת של תושבי יהודה ושומרון שדורשים מאיתנו את הדבר הכי בסיסי - ביטחון, ולא אתן דין וחשבון, אני חושב שזו לא זכותי, זו חובתי הייתה להתייצב שם. לא התלבטתי לרגע.

''זו ההזדמנות שלנו כאנשי ציבור להצדיע לכם על מאבק שאין צודק ממנו", הוסיף אלקין. ''זו הזדמנות להצדיע לחבריי ראשי הרשויות שהרימו את הדגל הזה, לחברי ורעי יוסי דגן ראש מועצת שומרון, אין מאבק על ההתיישבות בשנים האחרונות שיוסי לא נמצא במרכזו.

''יש מילה אחת בלקסיקון שלו שלא קיימת: 'לוותר', זה לא קיים. הוא פשוט מאמין שהוא נאבק על הזכות הכי בסיסית של התושבים שלו ושל תושבי יהודה ושומרון גם כשזה לא נעים. ובסוף כשהולכים בנחישות הנחישות מנצחת ואני גאה להיות שותף שלו במאבקים האלה".

''ואני יכול להגיד לכם שללא המאבק שהובלתם זה לא היה קורה. ולכן מגיע לכם יישר כוח גדול", הוסיף השר להגנת הסביבה.

שר הרווחה חיים כץ (הליכוד) אמר "במאהל ראיתי את הגיבורים האמיתיים. אנשים שילמו את המחיר הכי כבד כדי שאף אחד אחר לא ישלם את המחיר שאנחנו שילמנו. לא פשוט להפגין מול ראש ממשלה וזו כבר פעם שניה. לא כולם אוהבים את זה, אתם לא מתנחלים, אתם בונים, אתם חלוצים, ואשרי הארץ הזו שיש אנשים כמותכם".

ח''כ אורן חזן שהצטרף בעצמו לשובתי הרעב וסייע רבות למנהיגי המאבק, אמר כי "עמידה איתנה כמו זו של דגן לא ראיתי הרבה זמן. מזמן לא ראינו מאבקים נחושים על משהו כל-כך צודק, הרבה אנשים דווקא מתוך ראשי ההתיישבות מה שנקרא מועצת יש''ע - כנראה שם הפוליטיקה מעל הכל - ניסו לשים לו רגליים ולעשות הפרד ומשול.

''להיות לבד זה אף פעם לא פשוט, אני יכול לשבת שעות ולדבר על מה הם עברו. כי לא לאכול זה לא קשה כשאתה מאמין במשהו. אבל מה שניסו לעשות לו ראשי ההתיישבות האחרים זה הקושי האמיתי. יוסי תודה על ההזדמנות שנתת לאנשים להבין שיש עוד תקווה. וגם לך אבי נעים שלא עושה חשבון ובא, אומר פעם אחת את מה שהוא חושב למען עם ישראל וארץ ישראל".

ראש מועצת בית אריה אבי נעים אמר "אנחנו דאגנו שתיבחר ממשלת ימין ואנחנו נדאג שתמשיך להיבחר ממשלת ימין ואנחנו נדאג שהיא תתפקד כמו ממשלת ימין, אם צריך להזיז את הרכבת אנחנו נדאג להזיז את הרכבת".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, שהיה ממובילי המאבק, סיכם "חשוב לי לומר שאף אחד לא ניצח, אף אחד, כולם ניצחו יחד - ההתיישבות, ראש הממשלה ומדינת ישראל ניצחנו יחד.

''אנחנו נפעל במלוא העוז בשיתוף ומול כל השרים בממשלה על מנת שההתיישבות תפרח תבנה, ותקבל את כל הצרכים כיאה להתיישבות מובילה במדינת ישראל. בניית השומרון וארץ ישראל היא לא רק זכות אלא גם חובה, חובתנו לדאוג שהיא תבנה ותיסלל ואנחנו נעמוד על כך".

דגן הוסיף לקראת סוף דבריו, ''אני רוצה מכאן לשלוח ברכה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולראש הסגל יואב הורוביץ'. תודה רבה על הכבישים ומרכיבי הביטחון''.