ח"כ גליק

על רקע מחאת הבובות התלויות של האבות הגרושים, דיבר הערב (שני) ח"כ יהודה גליק (ליכוד) על מצוקתם של האבות הגרושים, בנאום בן שלוש דקות במליאת הכנסת.

ח"כ גליק ציין כי על פי דו"ח האובדנות השנתי משרד הבריאות, שיעור ההתאבדות בקרב גברים גרושים בגיל 44-25 היה גבוה פי 7.6 מהשיעור בקרב גברים נשואים.

המספר הממוצע של גברים גרושים שמתאבדים מדי שנה עומד, לדברי משרד הבריאות, על כ-60. ואולם, המספר מתייחס רק למי שהשלימו את הליך הגירושים, ומומחים מעריכים כי מספר דומה של גברים המצויים בהליכי גירושין מתאבדים אף הם.

ח"כ גליק ציין כי דיני המזונות מטילים את כל נטל מזונות הילדים על האב, וכלל זה ממשיך לחול במרבית הפסיקות של בתי המשפט ובתי הדין, למרות שינויים שחלו בעת האחרונה, בכיוון של שוויוניות. דמי המזונות הממוצעים בישראל נחשבים לגבוהים בעולם, כאשר משקללים אותם מול המשכורת הממוצעת.

ח"כ גליק הוסיף כי "רשת של קרוב ל-70 מרכזי קשר משמשת בעיקר לניתוק הדרגתי של הקשר בין ילדי גירושין לאבותיהם. על פי תחקיר של 'ישראל היום', יותר מ-4,000 ילדי גירושין נאלצים לפגוש את אבותיהם למשך שעה בשבוע תחת פיקוח משפיל ב'מרכזי הקשר'".

בכדי להפנות אבות למרכזי קשר, די בכך שהעובדת הסוציאלית המטפלת בתיק סבורה כי מדובר בגירושין "במצב קונפליקט" ואין צורך להוכיח או אפילו לטעון לאלימות, איומים, או כל פגיעה אחרת של האב בבת הזוג שלו לשעבר או בילדיו.

כפי שדיווחנו, פעילי זכויות אבות תלו אתמול מ-12 גשרים ברחבי הארץ בובות המדמות גברים שהתאבדו, עם שלטים בנוסח "גם לאבות גרושים מגיע לחיות".

הכותב הוא אב לשניים ויו"ר תנועת המשפחה.