ישיבת המחנה הציוני
ישיבת המחנה הציוניצילום: הדס פרוש, פלאש 90

חברי כנסת מהשמאל מותחים ביקורת חריפה על אבי גבאי, יו"ר המחנה הציוני שאמר בשיחה עם סטודנטים כי "השמאל שכח מה זה להיות יהודים'', אמירה דומה שהשמיע נתניהו באוזניו של הרב כדורי זצ''ל בשנת 1997.

בשיחה עם סטודנטים באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע הוסיף גבאי "אנחנו יהודים ואנחנו כן צריכים לדבר על הערכים היהודיים שלנו. אני אומר לך באחריות, הם הבסיס לכל הדורות שקמו. מאיפה הכול מתחיל? הכול מתחיל בתורה שלנו ובהלכות שלנו ובדברים הבסיסיים שלנו. הכול מתחיל שם".

אמירותיו של גבאי גררו ביקורת נגדו מצד אנשי שמאל קיצוני. יו"ר מפלגת מרצ זהבה גלאון אמרה ''לא, אבי. אתה זה ששכח. אין סתירה בין יהדות לערכים ליברלים ולא כל היהודים מוכנים להשתחוות לגרסה החרדית או הציונית-דתית של היהדות. השמאל שהקים את המפלגה שלך ידע את זה פעם''.

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) אמרה "לא רק שלא שכחנו מה זה להיות יהודים, להפך. בהבדל מהיהדות האורתודוכסית אנחנו מכילים את כלל הזרמים ומרחיבים את האוהל היהודי בכך שאנחנו נותנים ונותנות מקום לכל מי שבוחר להיות חלק מהקהילה היהודית על פי דרכו ואמונתו".

ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) ציית בטוויטר, ''אני שמאלני, אני יהודי, ואין לי בעיית זיכרון''. ח''כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) השיבה גם היא לגבאי ואמרה ''לא, לא שכחנו שום דבר.

''יהודים אנחנו וככאלה נמשיך לקדם אג׳נדה צודקת, ליברלית, מכילה, שלא מושתתת על הדרה ושנאה לעמים אחרים או ליהודים אחרים'', אמרה סבטלובה.

ח"כ אילן גילאון (מרצ) שאל "מילא להיות ליכוד ב', עכשיו גם להיות נתניהו ב'?". לדבריו "שום גבאי בשום בית כנסת לא ילמד אותנו על יהדות ומורשת, כי אנחנו יונקים את ערכינו מן המורשת שלנו כמו ממורשתם של אחרים".