לפיד
לפידYonatan Sindel/Flash90

יו"ר מפלגת יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, הגיב הבוקר (שלישי) לדבריו של יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי, ולפיהם יסכים להיות מספר 2 אצל לפיד אם המהלך יניב יותר מנדטים.

"אם גבאי יבחר בי אני אפנה גם לליכוד כי המדינה זקוקה לממשלת אחדות לאומית", אמר לפיד בראיון לאריה גולן בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב'. "עד אז אני מציע לכל הפוליטיקאים הישראלים להפסיק להתעסק בעצמם ולהתעסק במהות, יהיו בחירות והציבור יחליט".

לפיד תקף את גבאי על אמירתו אמש כי "השמאל שכח מה זה להיות יהודים". לדברי לפיד "הניסיון להחליט לאחרים מה זה להיות יהודי הוא ניסיון מקומם.

"כמו שהוא אמר שמי שלא מאמין באלוהים הוא לא יהודי. למה סבא שלי לא היה יהודי? למה הנאצים ניסו להרוג אותו? אפשר לפנות למרכז, אבל לא צריך לשחזר את הרגעים הכי גרועים של נתניהו".

על ההתבוססות של איראן בסוריה אמר יו"ר יש עתיד כי "האיראנים פועלים מולנו בשלוש חזיתות - בעזה, בלבנון ובסוריה ויש להבהיר להם שאנו נתקוף בכל מקום שבו ההתארגנות שלהם מסכנת אותנו.

"מצד אחד זה כישלון גדול של המדיניות הישראלית - יש הסכם עם האיראנים ויש איראנים בסוריה. מצד שני נכונה המדיניות של לפעול כל הזמן אל מול איראן ובזה ראש הממשלה צודק צריך להבהיר לרוסים שמבחינתנו מנגנון התאום לא תקף מול התארגנות איראנית", אמר לפיד. "אנחנו צריכים לגרום לאמריקאים להיות יותר מעורבים, פה אנחנו לא פועלים נכון. האמריקאים צריכים לדעת שאם הם לא יפעלו הם ימצאו את עצמם מול עימות שהם לא יכולים לשלוט בו".

בנוגע לתיק 3000 אמר לפיד "נתניהו בלחץ כי פרשת הצוללת סוגרת עליו. זה ברור שהוא ייחקר, זה ביטחון המדינה, קודש הקודשים. האנשים הכי קרובים אליו בעולם מסובכים עד צוואר. קו ההגנה שלו הוא שהוא לא יודע מה קורה סביבו - אם זה נכון הוא לא כשיר להיות ראש ממשלה.

''אם אנחנו רוצים מדינת חזקה אנחנו צריכים מדינת חוק, הצבא הזה צריך להילחם בשביל משהו והדבר הזה הוא מדינה דמוקרטית מתוקנת", הוסיף ח"כ לפיד.