ח"כ מוזס
ח"כ מוזסצילום: פלאש 90

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס שיבח את ראש הממשלה נתניהו במליאת הכנסת, קרא לו 'נרדף' וטען כי התקשורת משווה את מצב המדינה ל'גן עדן של שוטים', כלשונו.

"אני רוצה לומר לך בנימה אישית, אדוני ראש הממשלה, חזק ואמץ", אמר מוזס. "שלמה המלך כבר אמר: 'והאלוקים יבקש את הנרדף'. ואין כזה נרדף כמו ראש הממשלה, ולא רק הוא אלא גם אשתו וילדיו. זה מה ששומעים כל הזמן בתקשורת".

מוזס הוסיף כי "אנחנו פשוט בגן עדן של שוטים, כך חז"ל מגדירים את זה. שכן מדובר בימים שיש בעיות בצפון, בדרום, במזרח, עם איראן, ועוד בעיות שמנסרות את חלל האוויר. אני שומע את ראש הממשלה בוועדת החוץ והביטחון מנתח את מה שקורה - וכאן מתעסקים בנושאים כאלו. פשוט גן עדן של שוטים".

בדבריו התייחס אף לסוגיית מצוקת הדיור החרדי. "הגשנו הצעת חוק של מענק לדירת יד שנייה לסייע בפתרון מצוקת הדיור החמורה של הציבור החרדי. כשתתקבל הצעת החוק, מי שרוכש דירה ביד שנייה, יוכל יקבל מענק של 100,000 שקל, כדי שיוכל לשפץ אותה. אנחנו רואים דירות כאלה בטבריה, בצפת, בעפולה, בקרית גת, בדימונה.

בנאומו ביקש את התייחסותו של ראש הממשלה לנושא. "אני מבקש: תדבר בנושא הדיור החרדי שאני אחד ממייצגיו. אנחנו בבעיה, כי המחיר למשתכן לא יכול לענות על הצרכים שלנו. אם אני לוקח דוגמה של עפולה או של ראש העין, כאשר נבנות 15,000 יחידות דיור ואין אפילו דירה אחת לזוג חרדי. ומאין אני יודע? כי אין שום סוכה והכול גורדי שחקים. אין שום התאמה במטבח לציבור החרדי, לזוג החרדי. אנחנו בבעיה אמיתית מבחינה זאת".

ח"כ מוזס ציין, כי "מי שמכיר את הנושא של מחיר למשתכן, יודע שזאת הגרלה. הציבור החרדי מוותר על פת לחמו בכדי לחנך את ילדיו, ואני לא רואה מי ישקיע מיליון שקל לדירה כשהוא לא יודע מי השכן שלו. ומעבר לכך, מבחינה כלכלית, עד שייבנו הבניינים האלה יעברו ארבע-חמש שנים, ובינתיים הזוג שלנו מחוסר הדיור, יש לו כבר ילדים, וגר בדירה שכורה או במחסן או בחניון, ומשלם אלפי שקלים. בסופו של דבר, ארבע-חמש שנים יעלו לו 200,000 שקל, יותר מאשר כל הסבסוד במחיר למשתכן".