מטוסי בואינג
מטוסי בואינגצילום: : בואינג

יצרנית המטוסים המובילה, בואינג, מפרסמת תחזית ל-20 שנים הבאות, לפיה שוק התעופה במזרח התיכון יצטרך 3,350 מטוסים חדשים, בעלות כוללת של כ-730 מיליארד דולר.

רנדי טינסת', סמנכ"ל שיווק בכיר בחטיבת המטוסים האזרחיים של בואינג, אמר: "אנו בבואינג צופים גידול מתמשך, של כ-5.6 אחוז בשנה, במהלך 20 השנים הבאות. מודלים עסקיים יציבים והשקעה בתשתיות הם המאפשרים לחברות תעופה הפועלות באזור לנתב את תנועת הנוסעים דרך נמלי הבית שלהן ולהציע ללקוחותיהן את כל השירותים במקום אחד"

על פי התחזית של בואינג, כמחצית מהמטוסים החדשים במזרח התיכון יהיו מטוסים רחבי גוף, שעלותם מוערכת בכ-70% מסך ההשקעה במטוסים חדשים, ותעמוד על כ-520 מיליארד דולר. שני הנתונים הללו גבוהים משמעותית מהממוצע העולמי.

יותר ממחצית מסירות המטוסים במזרח התיכון יהיו מטוסים צרי גוף דוגמאת הבואינג 737 MAX. בואינג צופה כי הביקוש למטוסים מסוג זה יעמוד על כ-1,770 מטוסים, בשווי של כ-190 מיליארד דולר. הסיבה לעלייה החדה בביקוש למטוסים צרי גוף נובעת מהצמיחה המתמשכת של ענף חברות השכר (לואו-קוסט).

הנוכחות של בואינג במזרח התיכון כוללת גם את חטיבת השירותים הבינלאומית (Boeing Global Services), שהינה הזרוע העסקית השלישית והחדשה ביותר של בואינג. חטיבת השירותים מתמקדת בהנגשת פתרונות חדשניים לשוק במהירות, באמצעות כמה תחומי מיקוד עיקריים: שרשרת אספקה, מערך הנדסה, הטמעה ותחזוקה, תעופה דיגיטלית וניתוח נתונים, הכשרה ושירותים מקצועיים. המומחיות של בואינג במתן שירותים, הפריסה העולמית ושיתופי הפעולה החזקים שלה עם לקוחותיה, מציבים את החברה במעמד תחרותי ומנצח. כיום, החטיבה החדשה מרחיבה את פעילותה ברחבי העולם ומציעה שירותים מתקדמים ותמיכה מותאמת אישית בחברות תעופה.

טינסת' הוסיף, "החל מאימון והדרכת הדור הבא של טייסים ועד ליצירת פתרונות בהתאמה אישית לכל לקוח, היכולות המשותפות של השירותים האזרחיים והצבאיים של בואינג מוערכים בכ-2.6 טריליון דולר ל-10 שנים הקרובות, וכוללים הזדמנויות חזקות במיוחד במזרח התיכון".

בואינג צופה ביקוש לכ-41,030 מטוסים חדשים ברחבי העולם, בעלות של כ-6.1 טריליון דולר. המטוסים החדשים יחליפו מטוסים ישנים יותר ויעילים פחות, ויעודדו צמיחה בשווקים מתעוררים וחידוש של מודלים עסקיים בקרב חברות התעופה.