בדרך לכתב אישום? נתניהו
בדרך לכתב אישום? נתניהוצילום: אלכס קולומויסקי

ניצב משנה בדימוס אבי דוידוביץ', קרימינולוג ומרצה באוניברסיטת אריאל, אומר לערוץ 7 כי עדותה של העוזרת של ארנון מילצ'ן בתיק המתנות אינה דרמטית אך היא עוד נדבך בעדויות הרבות בפרשה.

"נדמה לי שעיקרים מהעדות הזאת כבר התפרסמו בציבור אני לא רואה כאן חידוש דרמטי שמשנה משהו", מציין דוידוביץ'. "אבל עצם העובדה שהחקירה מתמשכת חודשים רבים רק מעידה על כך שהחקירה מסתעפת ומתפתחת ולא רק בארץ אלא גם מעבר לים וכל זה הוא עדות לכך שהחקירה לא הולכת לכוון של חוסר אשמה, זה נראה כמו חקירה שהולכת ומסתבכת".

דוידוביץ' מסביר, "השאלה היא רק האם תיק 1000 ברצף הפלילי ילך על הרף הנמוך של קבלת מתנות אסורות או לכוון של מרמה והפרת אמונים ועד לקצה של שוחד. ניתן להניח על סמך קיומה של העדות של עד המדינה ארי הרו שזה כנראה נמצא איפה שהוא בין מרמה והפרת אמונים אבל אני אומר את זה רק על סמך חלקי האינפורמציות שמגיעות אלינו".

לדבריו המקור לאותן עדויות שמתפרסמות בתקשורת אינו מהדלפות, "אני לא מצאתי בכל החקירות האלה של נתניהו בסיס לטענות על הדלפות, אם מישהו היה מדליף הוא היה צריך להדליף עדויות משמעותיות יותר כמו עדותו של ארי הרו. העדויות האלה מגיעות ממקורבים של אותם מאות אנשים שכבר נחקרו, זה לא מגיע מהרשות החוקרת".

דוידוביץ' קובע שאין מקום להגשת תלונה נגד ח"כ אמסלם על סחיטה ואיומים על המשטרה, "ההתנהגות של ח"כ אמסלם אולי לא ראויה ולא נאותה אבל אין כאן מהלך פלילי. היוזמות שלו בנוגע למשטרה והחוק לגבי המלצות והחוק הצרפתי הם יוזמות מצערות והתנהלות שלו היא פוליטית ולא ממלכתית ואף גורמת לקרע בין הציבור למשטרה, אבל אין מקום להגשת תלונה על סחיטה באיומים".